Kjelleper Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 jeg har litt problemer med datan min.. Virus programmet mitt har deaktivert "seg selv" og det er ikke mulig og aktivere igjen. når jeg åpener programmet lukker det seg igjen etter omtrent 30sek så jeg får ikke kjørt noe virus scan. noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Du kan kjøre en gratis virusscan hos Scan Now. Håper du får det til. Edit: Hvis scanen ikke fjerner viruset kan du sjekke hjemmesidene til Symantec. Der kan du søke på viruset og sikkert finne et remove tool eller noe sånt. Endret 26. januar 2004 av -Runar- Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hvis det er det, så er hele Norton et stort virus Link Lenke til kommentar
fredster Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Søkte litt rundt på bla. Google, og fant noe jeg håper kan hjelpe deg litt : Symantec Anti Virus Quarantine Server Can Be Crashed By Remote Users SecurityTracker Alert ID: 1007372 CVE Reference: GENERIC-MAP-NOMATCH (Links to External Site) Date: Aug 2 2003 Impact: Denial of service via network Fix Available: Yes Vendor Confirmed: Yes Version(s): Corporate Edition, version 8.01, 8.1 Description: A vulnerability was reported in Symantec Anti Virus in the Symantec Quarantine Server component. A remote user can cause denial of service conditions on the target server. It is reported that a remote user can connect to the appropriate TCP listener port on the Symantec Quarantine Server and then terminate the connection before sending any data to cause 'qserver.exe' to consume all available CPU resources on the target server. The specific TCP listening port is configured by the administrator, according to the report. The Quarantine service must be restarted to return to normal operations. The vendor credits the Qualys Security Research Team with reporting this flaw. Impact: A remote user can cause the target server to consume all available CPU resources. Solution: The vendor has released some fixed versions: Quarantine Server 3.1.0.9 for users of SAV 8.01, and Quarantine Server 3.2.0.9 for users of SAV 8.1. The vendor indicates that you should download the fix and then: - Uninstall the existing version of Quarantine Server (Quarantine Console is reportedly not affected and does not need to be uninstalled) - Reboot the system. - Run QSERVER\setup.exe to install the new version of Quarantine Server - Reboot the system. - Re-configure the Quarantine Server. If you are using a version of Quarantine server prior to 2.6 (such as that shipped with NAV 7.5x), the vendor indicates that you should upgrade to a new build. Vendor URL: securityresponse.symantec.com/avcenter/security/Content/2003.07.29.html (Links to External Site) Cause: Exception handling error Underlying OS: Windows (NT), Windows (2000), Windows (XP) Lenke til kommentar
Kjelleper Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Hvis det er det, så er hele Norton et stort virus Mener du da at Qserver.exe er en norton fil?? men norton fungerer hvertfall ikke. jeg har prøvd å slette for å reinstallere men det går ikke. msn messenger får ikke kontakt med internett.. og jeg er jo på internett... Lenke til kommentar
Kjelleper Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Søkte litt rundt på bla. Google, og fant noe jeg håper kan hjelpe deg litt : Symantec Anti Virus Quarantine Server Can Be Crashed By Remote Users SecurityTracker Alert ID: 1007372 CVE Reference: GENERIC-MAP-NOMATCH (Links to External Site) Date: Aug 2 2003 Impact: Denial of service via network Fix Available: Yes Vendor Confirmed: Yes Version(s): Corporate Edition, version 8.01, 8.1 Description: A vulnerability was reported in Symantec Anti Virus in the Symantec Quarantine Server component. A remote user can cause denial of service conditions on the target server. It is reported that a remote user can connect to the appropriate TCP listener port on the Symantec Quarantine Server and then terminate the connection before sending any data to cause 'qserver.exe' to consume all available CPU resources on the target server. The specific TCP listening port is configured by the administrator, according to the report. The Quarantine service must be restarted to return to normal operations. The vendor credits the Qualys Security Research Team with reporting this flaw. Impact: A remote user can cause the target server to consume all available CPU resources. Solution: The vendor has released some fixed versions: Quarantine Server 3.1.0.9 for users of SAV 8.01, and Quarantine Server 3.2.0.9 for users of SAV 8.1. The vendor indicates that you should download the fix and then: - Uninstall the existing version of Quarantine Server (Quarantine Console is reportedly not affected and does not need to be uninstalled) - Reboot the system. - Run QSERVER\setup.exe to install the new version of Quarantine Server - Reboot the system. - Re-configure the Quarantine Server. If you are using a version of Quarantine server prior to 2.6 (such as that shipped with NAV 7.5x), the vendor indicates that you should upgrade to a new build. Vendor URL: securityresponse.symantec.com/avcenter/security/Content/2003.07.29.html (Links to External Site) Cause: Exception handling error Underlying OS: Windows (NT), Windows (2000), Windows (XP) sorry men det sa meg ikke så mye har ikke utrolig mye greie på data skjønner du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå