Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp et nettverk og har en nettverkswitch type BELKIN 5-PORTS NETTVERK SWITCH. begge dataene bruker XP, og er nå koblet opp mot adsl begge to. Men de finner ikke hverandre i nettverket. Jeg har brukt den samme veiviseren på begge dataer. Dette er bare en midlertidig løsning etter som jeg skal kjøpe trådløst nettverk. Men har noen peiling på hva som kan være galt? Og har noen et tips til hva jeg skal bruke av kort og routere til det trådløse nettverket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv med egen ip'er (nettverktilkoblinger->lokal tilkobling-> egenskaper->TCP/IP->egenskaper-> skriv inn 192.163.0.1 på den ene og på den andre 192.163.0.2 på den andre) neste gang du har problemer med nettverk , post på internett/nettverk delen

:) lykke til:)

EDIT: og husk å ha begge maskinene i samme workgroup... (min datamaskin->egenskaper->Datamaskinnavn->endre-> og skriv inn det arbeidsgruppen skal hete... husk å ha samme arbeidsgruppe på begge...) :wow:

Endret av arneilia
Lenke til kommentar
prøv med egen ip'er (nettverktilkoblinger->lokal tilkobling-> egenskaper->TCP/IP->egenskaper-> skriv inn 192.163.0.1 på den ene og på den andre 192.163.0.2 på den andre) neste gang du har problemer med nettverk , post på internett/nettverk delen

:) lykke til:)

EDIT: og husk å ha begge maskinene i samme workgroup... (min datamaskin->egenskaper->Datamaskinnavn->endre-> og skriv inn det arbeidsgruppen skal hete... husk å ha samme arbeidsgruppe på begge...) :wow:

Om du faktisk har 2 forsjellige workgroup navn så funker det faktsik like fint!

Lenke til kommentar

Jeg får beskjeden

"Arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser.

Listen over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...