orjanskaar Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Lurte på om det er mulig og koble et Accesspunkt rett i switchen slik som her: Skisse.gif Og ved punkt 1, skal det vere krysset eller vanlig ? Tenkte å skaffe meg en slik: 3Com Hvilket kort passer til en slik? Hvilket som helst 802.11g kort? Lenke til kommentar
orjanskaar Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Takker for alle svar... Nå kan jeg gå til sengs lettere til sins... Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hei på deg.. problemet med tegningen din er at du ikke spesifiserer hvordan du kobler deg til nettet.. er det serveren som har internett-tilkoblingen eller prøver du trådløst mot isp? uansett så er det dumt med trådløse nettverk uten klienter...? kikket også på 3com'en: Datakjedeprotokoll IEEE 802.11b, IEEE 802.11g dette vil si at du trenger et kort som støtter b eller g standarden som kjører på 2,4ghz bånd.. det du ikke kan bruke er 802.11a som kjører på 5ghz bånd.. dessuten: Grensesnitt 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 1 x nettverk - Radio-Ethernet dette vil jo si at du i teorien kan koble accesspunktet til hva som helst via ethernet porten! så fikk du litt svar? Lenke til kommentar
Mr.Nut Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det skal fungere Jeg vet ikke helt hvilken kabel du skal bruke, men tror det er vanlig. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Lurte på om det er mulig og koble et Accesspunkt rett i switchen slik som her:Skisse.gif Og ved punkt 1, skal det vere krysset eller vanlig ? Tenkte å skaffe meg en slik: 3Com Hvilket kort passer til en slik? Hvilket som helst 802.11g kort? -Ja, du kan koble akksesspunktet rett på switchen. -Krysset eller vanlig, så lenge du kobler kabelen til en switch har det ingenting å si. -Hvilket som helst 802.11g kort skal fungere (forøvrig også alle 802.11b kort, men gå for -g varianten hvis du kan). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå