Gå til innhold

Merkeli feilmelding.


Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å instalere enkelte spill på maskinen min får jeg opp en merkeli feilmelding. "A debugger has been detected- Unload the debugger and try again". Hva skal nå dette bety?

Noen som har vært borti noe lignende? De spillene jeg har prøvd er DFLW og Emperor battle for dune.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En debugger er et program som skal fange opp feil/hendelser i program. Brukes til utvikling av spill.

Debuggere er også kjent for å hjelpe de som lager cracks/patches til spill.

 

Programmer som er potensielle debuggere er f.eks SoftIce og andre (små)program lastet ned fra forskjellige lumske sider på nettet.

 

Kanskje du også har Microsoft Visual Studio 98/.NET installert?

Lenke til kommentar

Du har en live-debugger kjørende bakom windows. Vanligste er 'Softice'. Dette er en debugger[type] som virker mens et program kjører. Den er i stand til å 'bryte' inn i et program, slik at en kan finne ut hvor feil o.l blir kalt fra. Fantastisk bra dersom en kjører feilsøking uten kildekoden tilgjengelig. Men den gjør en også [teoretisk] istand til å fjerne/endre/modifisere kopibeskyttelsen til et program.

Kuren er enkel, avinstaller debuggeren.

Eller skru den av under oppstart.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, som de fleste andre her har fortalt er nok det lureste å finne programet spillene oppfatter som debuggere og fjerne dem...

 

Ellers så jeg på Civilization 3`s supportsider at om man på død og liv måtte kjøre med debugger så kunne man sende en søknad til Firaxis for å få en patch som tar vekk sperra. Gankse kronglete, og det er jo ikke sikkert at dine spill har samme mulighet, men du kan jo prøve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...