Klette Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Problemet er beskrevet her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=199065 ( Grunnen til dobbelpost er at jeg fant ut at dette er jo mer et innstalerings problem enn bruks problem ) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Er det ikke bare raskere å reinstallere MySQL ? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) For det har jeg ikke prøvd mener du? ( men hvis ikke jeg hadde prøvd det, så hadde det vært en god ide ) *kunne bli sett på som ett frekt svar, var ikke hensikten * Endret 26. januar 2004 av Klette Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Se om denne funker: How to Reset a Forgotten Password If you have forgotten the root user password for MySQL, you can restore it with the following procedure: 1. Take down the mysqld server by sending a kill (not kill -9) to the mysqld server. The pid is stored in a .pid file, which is normally in the MySQL database directory: kill `cat /mysql-data-directory/hostname.pid` You must be either the Unix root user or the same user the server runs as to do this. 2. Restart mysqld with the --skip-grant-tables option. 3. Connect to the mysqld server with mysql -h hostname mysql and change the password with a GRANT command. See GRANT. You can also do this with mysqladmin -h hostname -u user password 'new password' 4. Load the privilege tables with: mysqladmin -h hostname flush-privileges or with the SQL command FLUSH PRIVILEGES. Note that after you started mysqld with --skip-grant-tables, any usage of GRANT commands will give you an Unknown command error until you have executed FLUSH PRIVILEGES. there's a really good MySQL help file for stuff like this you can download from www.mysql.com (or else just search the online version on the website). Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Har du fulgt guiden på mysql.com til punkt og prikke? Spør bare just in case, da det er mange som prøver å ta MySQL-installasjonen på "frihånd" første gang. Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg er temmelig fersk på linux " bruker slackware " hehe syns jeg lærer mer av det en mandrake og slikt.. men men.. nok om det jeg fant denne " http://www.madpenguin.org/Article751.html " og fulgte den punkt og prikke.. og jeg har en mysql som funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå