Avatar_Raven Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg har nettopp kjøpt ny PC og installert win2k og en del andre nyttige programmer, omtrent slik jeg hadde det på den gamle PC'n. Problemet med den nye er at den stopper opp veldig ofte (3-5 ganger daglig). Dette skjer selv etter at jeg har prøvd å installere windows på nytt. Hva kan være problemet? Det funka helt fint på den gamle PC'n, og jeg hadde nesten akkurat det samme installert. Blir forresten PC'n ustabil av å bruke nedlastingsprogrammer som Kazaa/morphous o.l. Abit KR7A 133-R AMD Athlon XP2000+ 512MB PC2100-DDR RAM (ikke registred) Asus Geforce3 Deluxe Win2k Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Først kan du åpne kassa å sjekke at alt sitter skikkelig på plass. Legg spesielt merke til rambrikka da ramslotene på KR7A er veldig trange. Har du stor nok strømforsyning? Alt under 250w kan du glemme. 250w kan holde hvis den er av meget god kvalitet og du har lite utstyr i pc´n. Men du bør ha minst 300w eller aller helst mer. Hvis nødvendig må du nappe ut alt unntatt hd, cd-rom, ram og skjermkort. Formater hd. Installer Windows. Installer Via 4in1 (finner du hos http://www.viahardware.com/) Installer driverene til skjermkortet Installer DirectX 8.1 Sett inn lydkortet og installer det (NB! IKKE I SLOTEN NÆRMEST AGP PORTEN DA DISSE DELER ADRESSE, OG DU VIL BE OM TRØBBEL HVIS DU GJØR DET). Installer resten fortløpende. Og du kan få ustabil pc ved bruk av mange programmer. En del av programmene er ikke skikkelig testet, de kan forårsake minnelekkasjer og krasjer. Kan ikke si om de nevnte programmene har noen problemer, men de fleste har en eller annen bug. Det er ingen grunn til at KR7a´n din skal være ustabil, da det er et av de mest stabile hk-ene på markedet. Håper du finner feilen :smile: Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg skrev akkurat et innlegg (http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=19943&forum=25&replies=0) før jeg leste dette, fordi jeg har lest om KR7A og minneproblemer på engelskspråklige forum på nettet. Jeg håper bare at disse problemene er mindre enn jeg frykter, og at det er mange som kan si at de har kjørt problemfritt med dette kortet over tid. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå