ilpostino Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 på fredag tenkte jeg at jeg skulle teste maskinen min litt og innstalerte diverse benchmark-programmer (sisoft sandta, 3d mark 2001 se osv). flashet også biosen. måtte restarte maskinen endel ganger da den hengte seg opp under testing av 3dmark (var forventet egentlig da jeg har hatt dette problemet da jeg kjøpte skjermkortet). prøvde alle kombinasjoner av minnebrikker, cd-spillere og hardisk for å se om det var noe feil med hardwaren og om dette var feilen til at maskinen hengte segg opp under testing. gikk iogforseg greit å starte både os og tester, var til slutt ferdig med å teste, skrudde av maskinen og la meg. problemet fikk jeg da jeg skulle starte maskinen på lørdag. den nektet plent å starte!! kom en feilmelding om at acpi-biosen ikke møtte kravebe til acpi-spesifikasjonene. prøvde derfor å flashe bios en gang til uten at dette fungerte. slettet win2k, prøvde å innstalere dette os + win xp og win 98 uten at dette gikk. reformaterte derfor alt på nytt, og patchet biosen på nytt. har prøvd å endre på stort sett alt av innstillenger i biosen, men maskinen henger seg opp eller gir beskjed om at biosen ikke støtter acpi-spesifikasjonene....dette til tross for at jeg har prøvd både med den nyeste og nest nyeste utgaven av biosen.... noen forslag?? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hvilket hovedkort og bios-versjon? Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Proev aa disable acpi eller forandre innstillingene i bios. Vet ikke om det hjelper. Men det skader ikke aa proeve. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Har Gigabyte 6A-6BXE (basert på Inter 440BX brikkeset). Bios-versjonen er F3A (hitil siste som er gitt ut, merkelig nok hitil i beta-versjon. ble gitt ut 15 aug 2001) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 prøvd å disable acpi under innstalasjon av w2k, men det resulterer bare i at maskinen henger seg opp etter en liten stund.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå