Gå til innhold

Jumper innstillinger

Anbefalte innlegg

såvidt jeg ser på disken jeg nettopp har kjøpt skal jumper-innstillingen være helt fri (ikke plastbit på) ved single master...første gang jeg har sett det, er det vanlig?

jeg har kjøpt en ata disk nå som skal være master. men har en s-ata som skal bli slave, men får ikke den til å bli det før jeg har lastet inn windows regner jeg med. Skal ata disken være single master eller master with slave present?

har DVD-brenneren noe med innstilligene på ovenforstående å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva DVD-brenneren skal være avgjøres jo av hvor den er koblet. Jeg anbefaler deg å sette harddisken din som primary master på IDE-kontroller 1, og DVD-brenneren som det samme på IDE-kontroller 2. Dette for å sikre maksimal overføringshastighet mellom harddisken din og kontrolleren (hvis en tregere enhet, som f.eks. en DVD-brenner, er på samme bus vil hastigheten automatisk senkes til maks hastighet for denne).

Lenke til kommentar
(hvis en tregere enhet, som f.eks. en DVD-brenner, er på samme bus vil hastigheten automatisk senkes til maks hastighet for denne).

Hvor i all verden har du det ifra?

Men jeg er enig at du bør plassere harddisken og brenneren på forskjellige kabler/kanaler.

Det er vanlig på noen harddisker at ingen jumper betyr at disken skal være single master.

S-ATA disker er alltid single master. Fordi du kan bare ha én disk per kanal på en kontroller.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...