Gå til innhold

Lureri fra Elkjøp?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en HP Deskjet 5652 skriver, og i den forbindelse søkte jeg på forskjellige plasser på nettet. Det viser seg at Elkjøp ikke har den skriveren men de har en som heter 5655, samme utseende og spesifikasjoner, men det rare er at på HP sine sider finnes ikke 5655.

Forandrer Elkjøp på nummeret pga av prisgarantien de opererer med, ingen andre har jo 5655, bare lurer!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

taz,

det er jo også forskjell på printerne. HVis man ser på bildene ser man det ikke er samme printer.

Og til trådstarter: sjekk grundig før du kommer med en slik påstand! Grov påstånd om lureri og sier at Elkjøp endrer modellnr som HP har satt opp og brukes over alt.

Til folket ellers, så bør man passe på at slike innlegg er virkelig helt korrekte før man legger dem ut.

Lenke til kommentar
Litt off topic her,men mange elektro kjeder får tex Hp til å lage egne modeller slik at man kan unngå direkte pris sammenlikning, dette gjelder tv/vaskemaskiner og det meste annet..

Jepp. Klarer over det. Men mindre sannsynlig på printere.

Men på PC siden vet jeg det blir jo gjort.

Og disse tilbuds PC'ene til Elkjøp tar dem jo kun inn ca. 50stykker. Og den modellen som er dyrere så tar dem inn ca. 200.

Så at de store elektro-kjedene kjører med sånne tilbud er jeg klar over.

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg en HP Deskjet 5652 skriver, og i den forbindelse søkte jeg på forskjellige plasser på nettet. Det viser seg at Elkjøp ikke har den skriveren men de har en som heter 5655, samme utseende og spesifikasjoner, men det rare er at på HP sine sider finnes ikke 5655.

Forandrer Elkjøp på nummeret pga av prisgarantien de opererer med, ingen andre har jo 5655, bare lurer!!!!!!

Dette er ikke helt riktig, men typisk Elkjøp. På de norske sidene til HP står DJ5652 som er en vanlig modell som selges her. Så selger Elkjøp en mer eller mindre tilsvarende modell DJ5655 som finnes i andre land eller verdensdeler. Denne modellen er de da alene om og kan styre prisen og gi så mye prisgaranti de bare vil. På endel hvitevarer får de laget egne modeller / versjoner, men på elektronikk (og helt sikkert i dette tilfeldet) er det modeller som egentlig ikke skulle selges i Norge. Enten har Elkjøp gjort en deal med HP om en stort antall av en bestemt modell utenom standard modellutvalg, eller så er det snakk om paralellimport av Elkjøp selv.

Lenke til kommentar

Har lastet bruksanvisningen på 5655, så får jeg lete og finne den store forskjellen...

Mener fremdeles at det er lureri, og en måte å forsvare prisgarantien på.

Skal sende en mail til HP-Norge, kanskje får jeg svar også! MÅ bare lese bruksanvisningene først.

Lenke til kommentar

Før trådstarter gråter videre om prisgaranti, har han faktisk sett den andre modellen rimeligere noe annet sted?

Ellers kan jeg informere den som tror at Elkjøp tar inn 50 modeller av en rimelig pc og 200 av modellen over om at dette rett og slett er feil. Men du kan banne på at den rimeligste forsvinner fortest ut av butikken, kanskje det er det som skaper det inntrykket du har.

Mvh, Kim

Lenke til kommentar
Før trådstarter gråter videre om prisgaranti, har han faktisk sett den andre modellen rimeligere noe annet sted?

Det er fordi Elkjøp kjøper inn den printeren for å slippe å betale ut prisgaranti til kunde, da de er de eneste som har den i norge. mulig at lefdal har den også, men elkjøp og lefdal er same-shit.

dette gjelder flere skrivere, bl.a 7762 som ekjøp har, mens alle andre har 7760...trenger ikke doktorgrad for å skjønne hva dette handler om...

Lenke til kommentar
Deskjet 5652 - MPX 1297.- Komplett 1299,- Osv.osv.

Elkjøp Deskjet 5655 - 1499.-

Gråter ikke over Elkjøps prisgaranti, jeg ler og fryder meg!

Ja, spar 80-90 kroner (etter frakt) på å kjøpe den på en nettbutikk da. Når den går i stykker så er vinninga gått opp i svinninga dog. Have fun ;)

Mvh,

Kim

Lenke til kommentar

Ha! Sparte ikke 80-90kr.

Da jeg ikke liker måten Elkjøp opererer på når det gjelder dataprodukter så kjøpte jeg skriveren på Binders til 100kr. mer!!!

Det er måten Elkjøp opererer på jeg vil advare mot.

Har fått svar på mail fra HP-Norge:

De har ikke 5655 på sine sider fordi det ikke er et offisielt produkt fra HP, og såvidt dem vet så har 5655 og 5652 like spesifikasjoner.

Hvorfor tror dere Elkjøp gjør dette????????? Prisgaranti!!!!!!!

Lenke til kommentar

Jan, du er så vanvittig naiv. Tror du ikke binders er like mye ute etter å knulle deg som elkjøp? Våkn opp mann.

Jeg tror elkjøp heller ville gitt deg 100kr av på printern i prisgaranti enn å ta den i retur og selge den som b-vare.

Så det du gjorde, Jan, var:

1. kjørte frem og tilbake i hytt og gevær

2. sparte ikke 100kr på å snakke med selgern og forklare saken

3. kjøpte printern 100kr dyrere på binders

Ser ut som du er en trippeltaper du, Jan ;)

Mvh, Kim

edit: linjeskift

Endret av Equinox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...