Gå til innhold

Antivirusprogram

egkro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "hentes"?

Kjøpe fullversjoner, laste ned demo eller laste ned gratis antivirus? Warez er fyfy :smile:

Du har et gratis antivirus-program her, uten at jeg har prøvd det.

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-12 23:12 ]

Lenke til kommentar

Jeg har innebygget virus-program i hjernen. Det fungerer slik at jeg ikke laster ned/kjører .com .shs .vbs .bat .pif m.m, pluss at det vurderer .exe filene som lastes ned om det kommer fra en "sikker" kilde, og om det er noe tegn til muffens.

Den har egen email sjekker også, som sletter spam som inneholder filer.

Jeg har brukt det siden jeg fikk egen PC (ca 5 år siden), og jeg har aldri fått virus som har gjort noe som helst skade.

MEN, hvis du allikevel føler at slike gratis program ikke strekker til (og liker at programmer kjører i bakgrunnen og eter ressurser), så er visst

Norton Anti virus det beste alternativet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-12 23:26, GeeZuZz skrev:

Jeg har innebygget virus-program i hjernen. Det fungerer slik at jeg ikke laster ned/kjører .com .shs .vbs .bat .pif m.m, pluss at det vurderer .exe filene som lastes ned om det kommer fra en "sikker" kilde, og om det er noe tegn til muffens.

Jeg har brukt det siden jeg fikk egen PC (ca 5 år siden), og jeg har aldri fått virus som har gjort noe som helst skade.

MEN, hvis du allikevel føler at slike gratis program ikke strekker til (og liker at programmer kjører i bakgrunnen og eter ressurser), så er visst

Norton Anti virus det beste alternativet.

Det finnes faktisk virus som kjører seg selv uten at du åpner mailen. Virus kan også komme inn i PC'n på andre måter. Før du vet ordet av du har du et virus, men får ikke vite det før harddisken begynner å miste kritiske filer, for eksempel.

Antivirus er en billig investering. Kanskje 400-500 i engangsinvestering, deretter 50-100 kroner i året for online oppdateringer av virusdefinisjoner. Vel verdt pengene. Skaff en virussjekker nå, ellers kan du risikere å spre virus. Sånne som deg, som tror de er sikre, er med på å spre virus.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-13 09:37, Afseth skrev:

Det finnes faktisk virus som kjører seg selv uten at du åpner mailen. Virus kan også komme inn i PC'n på andre måter. Før du vet ordet av du har du et virus, men får ikke vite det før harddisken begynner å miste kritiske filer, for eksempel.

Jeg trudde du måtte kjøre en fil for å "starte" et virus. Har jeg missforstått?

Med kjøre fil, mener jeg å starte et script, word macro, .exe fil eller lignende.

Jeg vet at en del programmer kjører filer for deg uten at du ber om det, men dette går stortsett å stoppe på enkle måter.

Finnes det andre måter en dette å "starte" virus på?

P-75 MHz

8Mb RAM

512 MB QUANTUM FIREBALL

CREATIVE SB16 PRO

CREATIVE 2X CD-ROM

[ Denne Melding var redigert av: janosh på 2002-03-13 11:21 ]

Lenke til kommentar

Når det gjelder punktet om at antivirusprogram kan "spise" ressurser kommer totalt an på hvordan du setter det opp. Du har mange muligheter for å slå av de mest ressurskrevende oppgavene. F.eks. kjører jeg en sjekk av alt på nattestid en gang i uken og sjekker all epost. Alt annet er slått av. Dette trekker kun ressurser på de tidspunkt dette foregår, og det hindrer meg absolutt ikke at det tar 2 sekunder lenger tid å hente ned eposten.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-13 14:53, MortenH skrev:

...Alt annet er slått av....

Dette er kanskje greit med din pc, men med en mer oppdatert pc (la oss si over P3-450 mhz) BØR man kjøre stealth/heuristisk scan. Hvis ikke kan virus komme inn på pc'en og gjøre mye dritt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-12 23:09, borre skrev:

Hva mener du med "hentes"?

Kjøpe fullversjoner, laste ned demo eller laste ned gratis antivirus? Warez er fyfy :smile:

Du har et gratis antivirus-program
, uten at jeg har prøvd det.

AVG antivirus er riktig så bra det..

Men hvis du skal være så lovlig som du gir inntrykk av, bør du vite at "AVG free edition" ikke skal lastes ned av europeiske brukere.

Europeiske skal derimot kjøpe Professional version.

Hvis du kjører free edition i Norge, er dette warez.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-12 23:26, GeeZuZz skrev:

Amen.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-14 17:10, borre skrev:

PCWorld Norge har test
, og Norton Antivirus Corporate er vinneren. F-Secure (sinnsykt dyrt) og Panda er ikke så langt bak da.

Heheh, Panda har vært bortimot dårligst i alle testene jeg har sett da (vær så snill å ikke spør om linker, prøv google). Må si at det virker som PCWorld er mest opptatt av brukervennlighet også, effektivitet i å finne virus er knapt nevnt ("Programmet er kjent for å ha en god virusskanner"). Noe sånt som et skikkelig ratingsystem for prosent detekterte virus hadde vært å foretrekke ...

Lenke til kommentar

enig med A_N_K. Kan forøvrig anbefale AVG, slik også andre her har gjort. Brukte tidligere InoculateIT (gratis), men dessverre vil ikke virusdatabasene bli oppdatert lenger for dette flotte lille programmet. AVG er en meget god erstatter, likevel, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...