Gå til innhold

Trenger ny pc

Anbefalte innlegg

Trenger en ny pc og har bestemt meg for shuttle. Jeg har satt sammen to alternativer, som jeg vil gjerne ha kommentar på og under bildene er det et par spørsmål. Forskjellene på disse to alternativer er marker med blå prikk.

alternativ1.gif

alternativ2.gif

1. Pc skal brukes til bilde/video redigering, internett, underholdning, film og musikk. (trenger ikke lydkort og skjermkort foreløpig, bruker de som kommer med)

2. Jeg lite/ingen peiling på datakomponenter (minne, prosessor), passer disse sammen? skal ikke overklokke.(vet ikke hva det er engang)

3. Ytelse? har lyst på en kraftig pc, får jeg god ytelse? vil jeg for eksempel merke STOR forskjell på å velge det første alternativet enn de andre.

4. Støy hvilke vifte skal jeg kjøpe for å redusere støy, (størrelse)?

5. Noen som har erfaring med shuttle? må jeg kjøpte strømforsyning utenom eller kommer det med?

eventuelle andre kommentarer tas med STOR TAKK!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Den skulle yte bra den. Du kan, selv om du ikke vet hva det er, kjøpe en 2500+ og klokke til 3200+. Da skal du imidlertid ha flaks for ikke alle Shuttle modeller tillater dette.

Uansett, ser meget bra ut ;)

Lenke til kommentar

vel det ser ut som de fleste liker alternativ 2, men kan jeg tillatte meg å gå ned fra

AMD Athlon XP 2800+ 2.07GHz 333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK

til

AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK

uten å merke så stor forskjell?

Lenke til kommentar

litt forskjell vil du merke ettersom du skal videoredigere.

Men hvis man tenker pris så ville nok jeg gå for XP2500+ hvis det er snakk om 200-300kr forskjell, men er det snakk om 100kr så hadde jeg gått for XP2800+.

men husk kjøling, det er BULK du handler som og ikke BOXED-versjon. Så det var en som skrev at kjøling fulgte med.

Lenke til kommentar

ok så jeg må kjøler ja, hmm det visste jeg ikke, noen som kan hjelpe meg med kjøler? vet ikke hvilke, må jeg se på størrelse, hastighet, eller kan jeg velge hvilke som helst kjøler?

hvis noen vil anbefale en kjøler, se hos mpx.no, da jeg skal bestille alt der. Men husk det er liten plass inni i en sånn shuttle pc.

Trenger jeg en mer stillegående vifte? I så fall hvilket`?

takker og bukker for all hjelpen jeg har fått og kommer til å få videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ok så jeg må kjøler ja, hmm det visste jeg ikke, noen som kan hjelpe meg med kjøler? vet ikke hvilke, må jeg se på størrelse, hastighet, eller kan jeg velge hvilke som helst kjøler?

Du trenger ikke kjøling sa jeg jo!

Lenke til kommentar

angående prossesor, ytelse og pris, se her:

AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK koster 737 kr

AMD Athlon XP 2800+ 2.07GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK koster 1199 kr

får man mye ytelse igjen ved å velge xp 2800? koster jo nesten 500 kr mer.

er det ghz jeg må se på når det gjelde hastighet eller xp 2xxx+ tallet? har egentlig lyst på mer 2.o ghz, husk at jeg skal ikke overklokke.

denne siden kan dere se prosessorene, se om dere vil anbefale andre.

hva med Thoroughbred? er det dårlig? eller velge enn prosessor med lavere enn 512 kb tallet?

vet ikke hva det betyr, men de er billige. noen som kan si noe om det?

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler følgende CPU-vifte:

Thermaltake Volcano 9.

Vent, jeg kan sjekke om de har den på mpx...Nei, men de har "storebroren", Volcano 11.

Lykke til med å stappe en av dem inn i en Shuttle.. (Og før du sier noe: jada, du så ikke at det var en Shuttle ;) )

For videoredigering trenger du endel kraft i maskinen, anbefaler å velge prosessor sist og da velge den beste du har råd til (enkelt og greit).

PS: Shuttle-kabinettene er så små at de ikke har plass til vanlige kjølere, derfor følger det med egne prosessor-kjølere i dem (ergo du trenger ikke å kjøpe kjøler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...