Gå til innhold

Step By step til å lage flamme-ild til Studio 8!

Anbefalte innlegg

Ja, har et skoleprosjekt, og skal har blant annet en skyte-scene hvor jeg vil at det skal komme "ild" ut av geværene!

Er det noen som vet hvordan man gjør dette? Har Photoshop hvis man skal "lage" det der. Kan noen forklare step-by-step? Det ville gjort meg utrolig lykkelig! Pluss at jeg eier da resten av klassen i redigering hvis jeg greier det ved hjelp av deres hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det går greit å bare tegne på eller legge på en lyseffekt i selve programmet. Regner med at studio støtter dette på en eller annen måte. Det er bare snakk om en eller to bilder av gangen, så øyet oppfatter det ganske lett som stikkflammer. Det er uhyre krevende å lage skikkelig stikkflammer, og uten Photoshop er du nok nødt til å gjøre det på denne litt enkle måten.

lykke til.

Lenke til kommentar
det går greit å bare tegne på eller legge på en lyseffekt i selve programmet. Regner med at studio støtter dette på en eller annen måte. Det er bare snakk om en eller to bilder av gangen, så øyet oppfatter det ganske lett som stikkflammer. Det er uhyre krevende å lage skikkelig stikkflammer, og uten Photoshop er du nok nødt til å gjøre det på denne litt enkle måten.

lykke til.

Jaha? Kan du evt. forklare hvordan?

Lenke til kommentar

Du må bearbeide de klippene du skal bruke effekten for seg og deretter legge de inn i Studio 8. Husk å bruke samme avi format hele tiden, ellers får du problemer i Studio 8. Man skal også kunne ta hele filmen inn i programmet, men det vil ta lang tid å bearbeide så store filer.

Lenke til kommentar

ja AlamDV har jeg hatt det mye moro med. Et helt topp program til den prisen... Eneste du mangler da er lydeffekter. Men i Studio igjen: du kan eksportere ett bilde for så å tegne på stikkflammer og så importere det inn igjen og overskrive originalen med det redigerte bildet.

lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ikke vanskelig å lage skuddflammer i Studio 8. Man må bare tenke logisk. Jeg har gitt en god forklaring på dette i en annen post her, men kan gi en kort en på ny. Finn en skuddflamme på internett, eventuelt lag en selv. Past den inn i et transparent tif dokument i ps som har samme oppløsning som filmen. I Studio 8 drar du ned en tittel i tittellinjen. Så dobbelklikker du på den og importerer bilde her. Siden dokumentet du lagret i ps er transparent er det bare flammen som viser og denne kan du dra hvor du vil på bilde. Du kan eventuelt lage en flamme som er mindre og en som er større og få en litt mer flytende effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...