Gå til innhold

Ram timings

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, mange forskjellige talemåter her.

Vel, Siden jeg ikke kommer lenger på CPU med timing 2-3-2-5, må jeg ikke da stille tallene opp - til feks. 3-3-3-6 for og kunne få CPU høyere? Stiller jeg ned låser bios seg, og må nullstilles.

Disse tallene skal settes til høyere verdier for og komme lenger, ikke sant?

Lenke til kommentar
Hmmm, mange forskjellige talemåter her.

Vel, Siden jeg ikke kommer lenger på CPU med timing 2-3-2-5, må jeg ikke da stille tallene opp - til feks. 3-3-3-6 for og kunne få CPU høyere? Stiller jeg ned låser bios seg, og må nullstilles.

Disse tallene skal settes til høyere verdier for og komme lenger, ikke sant?

Ja, men det reduserer også ytelsen på systemet.

Så trikset er å finne den beste kombinasjonen, og ikke bare se på MHz, men kjøre noen tester å se hva som gir best ytelse totalt sett.

Lenke til kommentar

mm, som regel så hjelper det på MHz'en at du stiller på litt slappere timingser. Som regel så er det jo slappere timings du kjører, jo mer MHz får du. Men det beste vil være at du kjører strammest mulig timingser. Still CAS til 2,5 eller 3 og ras to cas til 3 og ras til 6 eller 7, prøv deg litt frem på det ;)

En brikke som kjører på 400MHz 2-2-2-6 vil være omtrent eller like god som en 500MHz 3-4-4-8 brikke ;)

Lenke til kommentar
En brikke som kjører på 400MHz 2-2-2-6 vil være omtrent eller like god som en 500MHz 3-4-4-8 brikke ;)

Men hvis jeg da klarer og klokke helt opp til 500Mhz med 400Mhz brikken, og holder meg under 3-4-4-8? Burde ikke det være bedre enn og kjøre 400Mhz med 2-2-2-6? Cpu kommer jo lengre da...

Lenke til kommentar

Men hvis jeg da klarer og klokke helt opp til 500Mhz med 400Mhz brikken, og holder meg under 3-4-4-8? Burde ikke det være bedre enn og kjøre 400Mhz med 2-2-2-6? Cpu kommer jo lengre da...

Jo,fordi du da har økt fsb

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...