purple Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg har et prosjekt hvor jeg skal benytte en gammel bærbar skjerm til en vanlig PC, men er usikker på om dette går... har noen vært borti dette før? Hvilke ledninger trenger jeg å koble til hva på en standard skjermkontakt? Hva med strøm? Håper noen kan gi meg en dytt i riktig retning... TG Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dette er det mange som ønsker, men det er ikke enkelt å få til. Letteste måten er å kjøpe spesialskjermkort med innebygd lcd-driver krets. Ikke billig, og skjermkortene er ikke "high-end" 3d for å si det mildt. Kjapp konklusjon : glem hele skjermen, og kjøp en vanlig LCD skjerm. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) du trenger et controller kort, disse kortene koster som regel en del (rundt en tusenlapp). Hvorfor du trenger et spesiellt controllerkort er fordi skjermene på bærbare er digitale hele veien , det vil si at laptopen sender digitale signaler til lcdskjermen. På en stasjonær pc gjøres digitale signaler om til analoge i skjermkortet. (DVI er ikke heldigitalt nei ...) har prøvd på akkurat det samme.. men ga opp etter en stund, søk litt på forumet eller kikk litt på google... da kan du se hvor mange som har prøvd og gitt opp. Endret 26. januar 2004 av texaco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå