blackburn Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Lyden er helt grei, prisen tatt i betraktning. Elementet er beregnet på lukkede kabinett, og kunne gått dypere i bassen. Stor magnet og stiv membran, gjør at elementet virker rask og presis. (Kanskje det kunne vært en ide å bygge et Phobos kabinett å ha i bilen?). Dersom jeg skulle legge i et par lapper på en ny sub, så tror jeg heller at Peerless sitt 12" XLS element ville vært en sterk kandidat. Har 25mm slaglengde, går svært dypt selv i små lukkede kabinetter. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 OK.. Ja jeg har gode erfaringer med dynabel, har selv dynabel forsterker. Men har ikke testa elementet deres, artig å kjøpe 4 stk da, burde dunke litt det Eller så er vel også Seas Lotus 12" et godt valg til sub også, hvis du tenker å kjøpe fra eltek. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Blackburn; lurer litt på hva du legger i stor magnet og stivt membran. Den subben der har da en minimal magnet og et membran som flexer mer enn sengetøyet mitt da jeg var i forcen.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Skal du legge i et par lapper ekstra så er nok en JL12W3v2/JL12W6v2 eller en 12" Resonant Engineering HC eller XXX å foretrekke. Et annet alternativ er Adire Audio's Brahma serie. Her snakker vi slaglengde! Kunne holdt på sånn en stund... Alt dette får du tak i i Norge, men ikke hos Elkjøp eller Bilradiospes for å si det sånn. Oppsøk spesialforretninger for bilstereo så ordner det seg Den jeg har bak i bilen har Xmax (max lineær slaglengde en vei) på 24 mm, og Max mech p2p (maksimalt mekanisk utslag frem-tilbake) på 61mm. Tror ikke du får tak i suber som matcher dette uten å være et rent SPL monster i Norge... Åja, spiller fullstendig rent. Er en SQ sub men likevel så er rek'en 150.8 db med én sub. RE XXX- og Brahmaen som nevnt ovenfor er vel de elementene som kan matche denne. Image Dynamic's IDQv2 er også et bra altenativ IDMAX'en dere har forøvrig Xmax på 24.9mm og Xmech på 88,9 mm. Her er det SPL for alle penga, men spiller etter sigende tålelig rent også. Tar dun heeeelt ut er jo JL12W7 en grei sak, men denne koster... ca 12000 12W7'en trives også best med rundt 2000W RMS, og spiller ufattelig høyt og rent. Nok å sette seg inn i på dette området Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Blackburn; lurer litt på hva du legger i stor magnet og stivt membran. Den subben der har da en minimal magnet og et membran som flexer mer enn sengetøyet mitt da jeg var i forcen.. I forhold til prisen på elementet, så er magneten stor. (1,3 kg). Dette er som jeg er inne på i mitt siste innlegg, ikke et utpreget sub'element. 4 stk 12"ere fra Eltek, ville nok likevel gitt skikkelig trykk med tilstrekkelig forsterkerkraft. Når det gjelder Seas Lotus, så ble Tommy Andersen norgestesmester i proffklassen EMMA han benyttet her også 4stk DynaBel effektrinn. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jepp, og han innrømte selv i intervju at anlegget ikke spilte høyt. Elementene komprimerte når han skrudde opp volumet. Da de færreste bare spiller i vanlig lyttevolum, konkuderer jeg med at det da blir litt feil.. Lenke til kommentar
daho Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) STORT BILDE: Rockford Anlegget består av: 2 stk.Rockford Fosgate RFR-3115 15" 2 stk Crunch Fatboy 12" (inn mot ryggen) Rockford BD-1000, monoblokk målt til 1064W hos rockford. Lanzar Vibe 2x250W 2 Stk Stinger Kondensatorer Her er det brukt 21mm2 kabler og det ser ut til at det holder. Skal bytte til 50mm2 da, for det sluker ganske store menger med strøm. Endret 17. mars 2004 av daho Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Dra på nærmeste bilsjappe og kjøp et 12 V relé, bruk remoteutgangen på CD-spilleren til å trigge denne, koble hovedstrømmen rett på batteriet (gjerne etter sikringen) og du har en kraftig styrestrøm til så mange enheter du vil. Eks Torshov 49 kroner for et relé som tåler 30A, mer enn kraftig nok til å drive masse rart. Hva med noen lys som skrus på samtidig som CD-spilleren? Mulighetene er mange... Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Når det kommer til remote, er det hvis jeg ikke husker feil å koble denne til pluss , da starter forsterkeren. Ut fra cd spilleren pleier denne kabelen å være blå og hvit. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvis spilleren ikke har remote, kopler du remoten fra forsterkeren via et relè som trigges av ACC el. på tenninga. Husk å bruke sikring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå