solo Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 ok...her er saken: mora mi sitter på en pentium 200 mmx på 64 pc100 ram? med et abit kort, er ikke sikker på modellen, men det er vel ikke så mange som er for den Cpu`n, det jeg lurer på er om det er gode overklokkingsmuligheter for det her hovedkortet? har prøvd å flytte litt på multiplier jumperne, men uten hell. Får bare klokka ned den, til 133 og nedover. er det noe anna jeg må stille på også? ikke noen mulighet for økning av FSB der? har vært i biosen og sjekka men det er jo ikke som nye hovedkort, med cpusoft og allt det der. MVH Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Maskina jeg sitter på for øyeblikket (Pentium 2 333MHz) klokka jeg til 416,5MHz (5*83,3MHz) uten problemer. Var dessverre store hopp i fsb og neste fsb var 100MHz (500MHz). Bota ikke windows da jeg prøvde det.. Da jeg hadde rota lenge inne i BIOS fann jeg en plass der det sto 233MHz (men jeg satt jo på en 333MHz maskin! var jeg blitt lurt?). Da jeg forandra på den til manuell og forandra på fsb fikk jeg økning. Det er ikke alltid rett det som står. Prøv å rot litt til! (tror det var under "advanced chipset features eller.no slikt det lå (har asus hk)). Vart mye rot men håper det hjelpte. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Pentium 200MMX har 66MHz BUS. Er full mulig at minnet er sertfisert for 100MHz, men minnebussen kj0res mest sannsynlig paa 66Mhz, hvis du ikke har overklokket. Er hovedkortet AT eller ATX forresten? Er det ATX er det en mulighet for at det ER 100MHz. Kan du se hvor mange grader prosessor (ol.) ligger paa er det forresten et ATX hovedkort.. det kan vaere en enkel maate aa sjekke paa. CPU'en er nok god for i hvert fall 233MHz. Gjerne mer.. Lenke til kommentar
classic Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hvor fant du ut det der om ting som avgjør om det er et ATX hovedkort? jeg vil og lese!..heh.. JEg kjeder meg totalt Lenke til kommentar
hurst Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 kanskje ikke helt "on-topic" men jeg har klokka en p 166mmx til 250mhz har ikke peiling på multiplier og fsb, flytta bare masse jumpere rundt og endte på 250 som høyeste :smile: Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote solo: > ok...her er saken: mora mi sitter på en pentium 200 mmx ...< - fløtt mora di, så du kommer te og får sett hvilket hovedkort det er - i.o.m. at klokka kun går ned, tyder det på at kortet har fått en 'max' CPU, men det er slett ikke sikkert ( derfor viktig med kort-ID ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå