kaimorten Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Heisann. Jeg skal bygge meg ny pc og ønsker veldig gjerne noen anbefalinger fra dere. Den vil hovedsaklig bli brukt til(prioritert rekkefølge): 1.videoredigering, 2.spill, 3.internett osv. Gjerne et oppsett som er greit å oppdatere etterhvert, uten å måtte kjøpe for mye om gangen. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Noen valg må du gjøre selv før vi begynner å sette opp et oppsette for deg. Hva skal den koste? P4 eller AMD Endret 26. januar 2004 av John Kr Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Les noen av de andre trådene som omhandler det samme (kabinett, hovedkort, intel/amd, skjermkort etc.). Det du absolutt MÅ ha er 1GB minne og en 10.000rpm harddisk (36/72 GB Raptor) for videoredigeringen. Skjermkortet må ha de utgangene/inngangene du trenger til kamera, videospiller etc. Mulig at jeg får mange AMD-fanatikere på pukkelen nå, men tror også at et ABIT Max3-kort og en Intel 3.2GHz er det riktige for deg (JA - jeg har AMD selv). Altså: Mye minne og kjapp harddisk er et MUST! Resten er smak og behag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Les noen av de andre trådene som omhandler det samme (kabinett, hovedkort, intel/amd, skjermkort etc.). Det du absolutt MÅ ha er 1GB minne og en 10.000rpm harddisk (36/72 GB Raptor) for videoredigeringen. Skjermkortet må ha de utgangene/inngangene du trenger til kamera, videospiller etc. Mulig at jeg får mange AMD-fanatikere på pukkelen nå, men tror også at et ABIT Max3-kort og en Intel 3.2GHz er det riktige for deg (JA - jeg har AMD selv). Altså: Mye minne og kjapp harddisk er et MUST! Resten er smak og behag. Intel er nok det beste for ham. Han MÅ ikke ha en 10.000 rpm harddisk. Hva han bør ha er 1024 ram og store harddisker. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Han MÅ ikke ha en 10.000 rpm harddisk. Hva han bør ha er 1024 ram og store harddisker. Tja... jeg har problemer med å capture video i full kvalitet til mine ATA/133 disker. Til 10.000rpm Raptor går det fint imidlertid. SCSI funker også bra, men har kuttet ut dette pga. pris. ATA RAID-0 er jo også en mulighet, men da blir sårbarhet for diskkræsj, tukling med å flytte disker o.a. plutselig en 'issue'. Trenger forsåvidt ikke så enorme disker (etter min mening) med mindre all råfilm skal lagres i full (ukomprimert) kvalitet. Det jeg gjør er å capture og deretter råeditere i f.eks. 'ferie2003', 'juleaften2003' og lagre det i et format som har (bortimot) full kvalitet, men er betydelig mer komprimert. 1024MB minne holder jeg med i. Har 512MB selv og det funker, men er litt for lite, det er avhengig av hvor store filmer, kvalitet, hvilket editeringsprog. etc. timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå