Gå til innhold

Grunn til at jeg ikke får memory clock over 320MH?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå kan du ikke legge all skyld på kjølinga på kortet da. Hjelper lite med superbra luftkjøling om f.eks kabinett-temp er 50 grader. Dessuten kan man da ikke forvente at alt man kjøper skal klokke like bra sånn out-of-the-box heller.

Sant nok, men synes 320mhz var ganske lite.

Står som standard på 300mhz, vet om mange som klarer å klokke et PRO kort bedre enn det jeg klarer å klokke dette.

Lenke til kommentar

Vel jeg har ikke samme skjermkort som deg, men jeg har et Sapphire 9600XT Ult. Ed kort nå og det takler heller ikke mer enn 320Mhz på minnet. Selv om minnebrikkene på kortet er godkjent for 350Mhz. Jeg antar at endel 9600XT kort rett og slett undervolter minnet siden de takler default hastigheten allikevel. Men det hemmer overklokking rett og slett. Jeg har planer om å volt modde minnet på mitt kort når jeg har tid/gidder :p Så får vi se om teorien min stemmer.

Lenke til kommentar

Mitt GeCube 9600XT går pent og pyntelig på 602/679. Fjellstøtt. Skulle ikke forundre meg om jeg kunne fått det noen MHz høyere med litt forsiktig klokking, men jeg har ikke tid nå om dagen. Kjøling er zalman sin VGA heatpipe (glemmer navnet) med en gammel Pentium CPU-vifte skeivt påskrudd. :-). Max klokk jeg fikk til med originalkjøling var 554 på Core.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...