Neo_mandal Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Når jeg åpner Mainboard information får jeg en god del tips og advarsler neders i vinduet. Skjønner ikke at så mye kan være galt, når jeg ikke har forandret noe i bios på fsb osv.. her er alt: Performance tips: Notice N224: SMBIOS/DMI information may be inaccurate Warning W2523: memory bus speed exceeds memory rated speed. Reduce memory bus speed Warning W2521 AGP bus speed is to high. Reduce FSB speed or FSB/PCI multiplier Tip T2525 Current AGP data rate is not optimal Warning W2520 PCI bus speed is too high. Reduce FSB speed osv....... Hva i all verden kan jeg gjøre? bruker oppsett under har ikke flashet bios el. ikke overklokket. Har vært borti - load optimice defaults og Load fail safe defaults i softmenu. Noen som kan hjlpe en stakkar? har forresten en meget høy temp på cpu akkurat nå. 48C!! kan aldri spille ghost recon mere enn en halvtime før det klikker....:sad: Takker mye for svar!! Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 må bare si at cpu core voltage ligger mellom 1.34 - 1.37 og pc`n er meget ustabil... Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 EN ting til: Rett ovenfor står det: Mainboard upgradeabillity: Supported voltage(s): 1.3V hva vil det si? at jeg ikka kan kjøre mere enn 1.3 V? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Bruker du nyeste versjon av Sandra? Ellers er ikke disse advarslene så mye å bry seg om, så lenge maskinen fungerer fint ellers. Ser nå at maskinen din ikke er stabil. P4 Northwood skal ha 1.5V, sjekk i BIOS om det er mulig å "tvinge" den til 1.5V hvis den (Vcore) står på "auto". Ellers er ikke alle CPU-temp/Vcore målinger til å stole på heller. Prøv f.eks. Motherboard Monitor og se hvilke målinger den kommer opp med. Har du forsøkt en BIOS-oppdatering? [ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-03-12 23:19 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå