darkhead Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg har tenkt til og kjøppe meg nye høytallere men har ikke peiling på hva som er bra lyd for penga. Har titta litt rundt men blir ikke mye klokkere. Har tenkt til og bruke rundt 1000 lappen (kan strekke meg til 2000kr, hvis det er nødvandig). Er litt usikker på hva forskjellen på 2.1 5.1 7.1 vil si. maskinen min er helt ny med inebygd lydkort i hovedkortett, men vet ikke helt vilket. Lurer også på om det kan lønne seg og kjøpe nytt lydkort eksternt. Håper jeg kan få litt hjelp både hvorfor det er bra og konkrette anbefalinger. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Et 2.1 system består av 2 satalitter og 1 sub. Et 5.1 system består av 5 satelitter og 1 sub. 2.1 systemet er vanlig stereo, mens 5.1 systemet er surround. Du bør finne ut hva lydkortet ditt støtter før du bestemmer deg for noe. Du skjønner tegninga? Et bra 2.1 system til rett over 1000,- er Altec Lansing ACS621. Jeg tror komplett har det. Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 jeg har logitech z-2200 høytalere. de har fått veldig bra kritikk, og jeg er fornøyd så langt (har ikke fått spilla dem inn enda) du sa du kunne strekke deg til 2000kr, og da er z-2200 mitt i blinken for deg, for de koster 1500kr Lenke til kommentar
darkhead Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Takk. Skall sjekke opp hvilke lydkort det er. glemte foresten og føye till at det viktigste er at det fungerer bra til skytespill ol. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dette til 2200.- eller dette til 800.- Jeg har kjøpt det billigste til broren min, og ble imponert over lyden begge to, ikke high end, men bra. vil du ha noe dyrere, se på det første. Jeg personlig hadde spart 1400.- og gått for det billigste. Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Gå for dette http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=14878 Har fått VELDIG gode test resultater. Du blir sjokket over hvor god lyden er. Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Et 2.1 system består av 2 satalitter og 1 sub. Et 5.1 system består av 5 satelitter og 1 sub. 2.1 systemet er vanlig stereo, mens 5.1 systemet er surround. Du bør finne ut hva lydkortet ditt støtter før du bestemmer deg for noe. Du skjønner tegninga? Et bra 2.1 system til rett over 1000,- er Altec Lansing ACS621. Jeg tror komplett har det. Jeg har et altec lansing acs 641, er sinnsykt fornøyd med de, selv om de er litt dyre da... Passer veldig bra til film.. selv om de bare er 4.1 .. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dette til 2200.- eller dette til 800.- Jeg har kjøpt det billigste til broren min, og ble imponert over lyden begge to, ikke high end, men bra. vil du ha noe dyrere, se på det første. Jeg personlig hadde spart 1400.- og gått for det billigste. Z-640 bør styre langt unna. Maken til slapp og upresis bass skal du lete lenge etter. Dessuten spiller suben mye av mellomtonen som satelittene burde tatt seg av. Musikk høres ikke bra ut på det settet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå