Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg en Belkin Router 4 ports, og har tenkt å dele internetten min med andre maskiner.

Det fulgte med en CD når jeg kjøpte ruteren, og det skulle være en enkelt installasjon på CD'n.

Setupen på CD'n skal lett og automatisk kofigurere routeren og koble til internett via ruteren, men det gjorde den ikke til meg. Den siste biten på kofigureringen så kom det ERROR.

Jeg skkjønner ikke hva som kan være galt. Jeg har koblet rett. Jeg har Telenor ADSL som kobler med PPPOE, og ruteren støtter PPPOE!!!!!

Noen som vet hva som kan være galt? Vær så snill å hjelp meg... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.... ja, når det kom opp at jeg måtte oppgi brukernavn og passord, skrev jeg bare brukernavnet mitt... ikke @online.no

Jeg har prøvd å komme meg i browseren og... har lest mye på manualen og det skal gå an å installere manuelt...

Er det vanskelig å installere manuelt? Hva må jeg ha av utstyr? Jeg setter opp ruteren på ei win98 maskin... Noen som kan hjelpe?

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Altså du trenger en PC med nettverkskort og en nettleser (web browser), hva slags operativsystem som kjører på PCen er uvesentlig.

Du installerer ikke noe på en router, du konfigurerer routeren. Dette gjøres via bildet du får opp i nettleseren din.

Hvis nettleseren spør etter brukernavn/passord er dette antakelig 'admin' uten noe passord. Dette må ikke forveksles med PPPoE brukernavn/passord som du sikkert har fått oppgitt av ISP (Telenor).

Når du så er inne i webgrensesnittet (websiden) hvor du kan konfigurere routeren - er PPPoE det eneste du trenger å konfigurere (let litt rundt for å finne oppsettet for PPPoE), og det er kun brukernavn ('[email protected]' f.eks.) og passord du trenger å legge inn.

Så bør det funke.

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...