Gå til innhold

Hvorfor gidde å kjøpe Playstation 2?


lceman™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kjøper den konsollen som passer en best da. Selv tror jeg at jeg skal kjøpe meg X-Box.

Har jo noen bra spill:

 

Splinter Cell 1og2

SC: Ghost

Halo1og2

Doom3

HL2

Ninja Gaiden

Fable

 

Med mere

 

I tillegg kommer jo GTA pakkene til X-Boxen etterhvert. Også MGS serien er/blir portet til X-Box.

 

Det er seff noen av spillene ovenfor som også kommer til PC og kanskje PS2, men det er ikke poenget.

Lenke til kommentar
Man kjøper den konsollen som passer en best da. Selv tror jeg at jeg skal kjøpe meg X-Box.

Har jo noen bra spill:

 

Splinter Cell 1og2

SC: Ghost

Halo1og2

Doom3

HL2

Ninja Gaiden

Fable

 

Med mere

 

I tillegg kommer jo GTA pakkene til X-Boxen etterhvert. Også MGS serien er/blir portet til X-Box.

 

Det er seff noen av spillene ovenfor som også kommer til PC og kanskje PS2, men det er ikke poenget.

Heisann. Xboxen har jo foreløpig bare to av disse titlene, og du vet jo fint lite om hvorvidt de andre spillene blir bra, om du ikke har en DeLorean i garasjen da.

 

Selv ville jeg kanskje heller vurdert Playstation 3, for der kommer jo Gran Turismo 5, Grand Theft Auto 4, Final Fantasy 13, Jak & Daxter 3 og Pro Evolution Soccer 5. Det spiller jo ingen rolle at jeg ikke har spilt noen av disse spillene, jeg føler meg kvalifisert til å slenge ut en absurd påstand om kvaliteten på spillene allerede nå.

Lenke til kommentar
Også MGS serien er/blir portet til X-Box.

Hvor har du dette fra ? :ermm:

Trodde d var kun gc og ps2.

MGS2: Sons of liberty er portet til X-Box. ( Da hetende MGS2: Substance )

Det kan godt tenkes at MGS3 blir laget til X-Boxen også, med tid og stunder.

 

Se f.eks her:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

 

Og her:

http://www.mgs2online.com/page/mgs2subpre.htm

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Man kjøper den konsollen som passer en best da. Selv tror jeg at jeg skal kjøpe meg X-Box.

Har jo noen bra spill:

 

Splinter Cell 1og2

SC: Ghost

Halo1og2

Doom3

HL2

Ninja Gaiden

Fable

 

Med mere

 

I tillegg kommer jo GTA pakkene til X-Boxen etterhvert. Også MGS serien er/blir portet til X-Box.

 

Det er seff noen av spillene ovenfor som også kommer til PC og kanskje PS2, men det er ikke poenget.

Heisann. Xboxen har jo foreløpig bare to av disse titlene, og du vet jo fint lite om hvorvidt de andre spillene blir bra, om du ikke har en DeLorean i garasjen da.

 

Selv ville jeg kanskje heller vurdert Playstation 3, for der kommer jo Gran Turismo 5, Grand Theft Auto 4, Final Fantasy 13, Jak & Daxter 3 og Pro Evolution Soccer 5. Det spiller jo ingen rolle at jeg ikke har spilt noen av disse spillene, jeg føler meg kvalifisert til å slenge ut en absurd påstand om kvaliteten på spillene allerede nå.

Jeg listet de spillene jeg gleder meg til, og som sannsynligvis blir veldig bra. Det er jo mange andre titler som er bra på X-Box, som eksisterer i dag, men gadd ikke nevne alle. ;)

 

Mulig jeg formulerte meg litt dårlig. :yes:

Jeg listet opp titler som blir laget av topp-studioer, meg gode muligheter for å bli bra. De er laget av selskaper som er kjent for å være bra. Jeg kan selvfølgelig ikke si tvert at; de spillene er bra, basta! Men har gode følelser for dem.

Lenke til kommentar
MGS2: Sons of liberty er portet til X-Box. ( Da hetende MGS2: Substance )

Det kan godt tenkes at MGS3 blir laget til X-Boxen også, med tid og stunder.

MGS2: Substance er en realese hvor MGS2:SOL er ++ masse ekstra missions. Og er ikke den orginale som opprinnelig kom... Men man kan spille MGS2:SOL på X-box, det er riktig. Men man kommer ikke unna at spillet (i alle fall etter min mening) er bedre på PS2. Det er jo tross alt tilpasset PS2 håndkontrolleren som her flere ulikheter med X-box, f.eks. 4 "skulder-knapper".

 

Dessuten får ikke de som har X-box det samme som de som har PS2, de med PS2 får mer. I tillegg til Substance får man på PS2 "The Document of Metal Gear Solid" Som i alle fall jeg syns er en KJEMPE bonus. Jeg hadde SOL og kjøpte meg Substance for å få "the Document..." (og alt bonus materialet selfølgelig!)

 

Om det samme skjer med MGS3, det får tiden vise. Men håper Konami ikke lar seg kjøpe av Microsoft igjen. :thumbdown: Det var faktisk veldig trist å høre! Selv om det bare var halveis... Microsoft prøvde jo å få den ekslusiv til X-Box, men de fikk den bare for en periode; Heldigvis!

Lenke til kommentar
Man kjøper den konsollen som passer en best da. Selv tror jeg at jeg skal kjøpe meg X-Box.

Har jo noen bra spill:

 

Splinter Cell 1og2

SC: Ghost

Halo1og2

Doom3

HL2

Ninja Gaiden

Fable

 

Med mere

 

I tillegg kommer jo GTA pakkene til X-Boxen etterhvert. Også MGS serien er/blir portet til X-Box.

 

Det er seff noen av spillene ovenfor som også kommer til PC og kanskje PS2, men det er ikke poenget.

-Splinter Cell 1 finnes til PC og PS2.

-SC2 vil komme til PS2 og PC i tillegg til xbox. (Bare et lite spørsmål om tid)

-Star Craft Ghost er vel til PC også når det en gang kommer.

-Halo 1 er kommet ja, men også til PC. 2'rn er ikke ute enda, men vi får den nok også på PC en gang ja. (Desuten får PS2 Killzone)

-Doom 3 utvikles spess. og hovedsakelig for PC. Xbox versjonen vil ikke være noe annet en blek kopi (Grafikk messig) Mwhahahha

-Det samme gjelder HL2

-Ninja Gaiden er ekslusivt og ser faktisk vannvittig fett ut. :love: (Det skal de ha)

-Fable ^^

 

GTA finnes nå til xbox ja. (Men på orginal konsollen tar de seg best ut IMO)

MGS kommer aldri og jeg mener aldri å dukke opp på xbox.

MGS2 var bare en blek og dårlig konvertering fra konsoll til konsoll. (Grafikk feil,styre feil etc. sier de som har prøvd det)

MGS3 er ikke annonsert for xbox enda. (Og forhåpentligvis får vi aldri se den der!)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg kjøpt meg Playstation for å spille WRC spillene og Gran Turismo. Det er god nok grunn til å kjøpe konsollen det. Dessuten har vi besøk av en liten nevø i helgene. Han vil mye heller spille på Playstatinon enn på X-Box og PC. Det kan jo ikke være uten grunn at det er den mest solgte. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Playstation 2 er en glimrende konsoll som utfyller de andre veldig godt.

 

Selv har jeg Gamecube og PS2 da disse konsollene gir meg et enormt stort utvalg i forskjellige typer spill. PS2 har også endel ekslusive spill man ikke får noe annet sted: Gran Turismo er nevnt, i tillegg kan man også nevne Tekken.

 

Ordene "konsoll" og "microsoft" er også to ord jeg ikke med letthet plasserer i samme setning. Grunnen er enkel. En av de aller viktigste egenskapene til en konsoll, er at den raskt, effektivt og uproblematisk skal gjøre deg istand til å spille spill. "uproblematisk" er vel også et ord jeg ikke ville satt i samme setning som "microsoft"

 

Jeg sliter nok med pcer som ikke vil oppføre seg, så når jeg vil slappe av med et spill foran tven vil jeg ikke plages av all skiten som følger med et pc-system...

;)

 

 

EDIT: fjernet påstand om xbox-spill på pc

Endret av csm-101
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg aldri har vurdert xbox er at jeg vel ikke ser det helt store poenget... De fleste xbox-spillene dukker uansett opp på pc, hvor man uten store problemer får bedre ytelse enn på en xbox.

Myten om at de fleste Xbox-spill også kommer på PC er blitt avlivet på dette forumet for lenge siden. Det er rett og slett ikke sant. Av de spillene som kom eksklusivt på Xbox i fjor, kom kun ni av de også på PC, eller eksisterte på PC fra før.

Lenke til kommentar

jeg personlig har ps2 og xbox og jeg liker begge konsollene veldig godt..

på xboxen er det live som er utrolig morro , online tjenesten til ps2 er rett og slett ikke så bra... men ps2 har mgs2(og vil få tre) ++

jeg mener att begge konsoller har noe å komme med... gamecube derimot har lite spill som fasinerer meg..

 

ferdig

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

-Final Fantasy

-Best håndkontroll

-Peneste utseende

-Mest spill

-Best spill

-Best kvalitet

-Beste brukervennlighet

-Fordi jeg driter i å gå online med konsollen. Dere med Xbox som skryter av at den er mye bedre på online: Vil jeg online så bruker jeg PC'en.

-Du slipper å risikere å snuble i den (i motsetning til visse andre)

-Metal Gear Solid

-Gran Turismo

-Dark Chronicle

 

Derfor kjøper du PlayStation 2 og IKKE Xbox.

 

Btw, Final Fantasy XII kommer da ikke på Gamecube. Kommer seff på PS2 det.

Det er FF Crystal Chronicles som kommer på GC.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
-Final Fantasy - kjedelig.

-Best håndkontroll - smak og behag.

-Peneste utseende - det er begrenset hvor lenge du gidder å nyte synet av konsollen. Det er på TV'en det skjer.

-Mest spill - har vært lengst på markedet, så det er jo logisk.

-Best spill - smak og behag.

-Best kvalitet - på hva da? Konsollen? Spillene?

-Beste brukervennlighet - PS2: putt i CD'en, la spillet loade. X-Box: putt i CD'en, la spillet loade. Hvor vanskelig kan det bli?

-Fordi jeg driter i å gå online med konsollen. Dere med Xbox som skryter av at den er mye bedre på online: Vil jeg online så bruker jeg PC'en. - Ikke alle konsoll-eiere har PC.

-Du slipper å risikere å snuble i den (i motsetning til visse andre) - Gisp, X-Box er to-tre cm større i alle retninger. Mangler du de motoriske ferdighetene til å løfte foten 3cm høyere enn en PS2, da sliter du..

-Metal Gear Solid - kjedelig

-Gran Turismo - kjedelig

-Dark Chronicle - kjedelig

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...