Gå til innhold

IBM vs FS

Mosess

Anbefalte innlegg

Sitter og drømmer meg bort igjen.. skal ha en bærbar maskin til office+programmering+vevsider... så da vil jeg ha en ultraportabel..

drawbacket blir en mindre skjerm... jeg har egentlig god erfaring med fs og liker deres måte å lage maskiner på..

men, på en ibm, hva er bedre? skjermene er vel bra har jeg hørt, men jeg har ikke brukt noen ny ibm...

tenker litt på s6120 vs x31 egentlig, da jeg kan få tak i begge til en rimelig ( :no: ) penge...

noen gode tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde valgt IBM X31, er fantastisk snasen liten maskin...

Hvis du får den "beste" (les: dyreste) modellen, har den alt du trenger på en bærbar bortsett fra "rått" grafikkkort.

IBMer er for meg veldig saklig skrudd sammen, slik at man ikke trenger å være bekymret for at de skal dette fra hverandre en dag.

Lenke til kommentar
Gå for IBM.

X31, er en flott liten boks. Men mot S6120..... Da hadde jeg valgt S6120.

Den er litt tyngre, men du får 13.3" skjerm mot 12.1", og DVD/CDRW, noe X31 ikke har.

Uansett hvilken du velger, så blir du fornøyd. Det tør jeg nesten garantere.... :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg mottok min IBM Thinkpad T41p for 3 dager siden. Jeg er mektig imponert over IBM, er alt jeg har å si. Jeg visste de kunne lage laptoper, men at den skulle ose av kvalitet slik den gjør, hadde jeg ikke trodd. Har ingenting negativt å si om maskinen. En RÅ bærbar. Kan anbefale IBM!!. Titanium kompositt materialet som maksinen er inkapslet i bidrar ikke akkurat til negativ omtale da:)

Lenke til kommentar
Hva får deg til å velge x31 fremfor en dell x300, (rent bortsett fra batteri)?

fordi dell er plastikk og det er ikke IBM. Skal en sammenligne så blir IBM en Rolls Royce, mens dell blir da toyota.

ingen tvil om at du burde velge IBM, robust, og de er rett og slett verdens beste når det gjelder bærbar og data generelt. de ligger flere hakk foran alle andre. support, osv osv.

kjøpte meg t40p for noen mnd siden, og angrer ikke et sekund. blir nok bare ibm etterhvert nå. har du hatt en ibm vil det bli et nederlag å gå til et annet merke. blir som å spille på manchester united\real madrid, så plutselig spille i andre divisjon igjen.

Lenke til kommentar

Tenkte meg nok det skjønner dere... dell har jeg brukt.. de er plast fra en ende til en annen.. de er billige, men det er plast.. så det utgår..

litt dårlig gjort at hvis man skal ha en x31 med 802.11g nettverk må man opp i rundt 20 slappe + mva....

men det koster å være kar...

hvordan er det med støynivå? Så at den var oppgitt til 45 decibel, noe jeg personlig føler er ganske høyt.. mulig det er peak?

Lenke til kommentar

Har fått et tilbud på 18000 for ibm x31 inklusive Extended Life Battery batteri til bærbar - Li-Ion

Produktbeskrivelse IBM ThinkPad X31 2672 - Pentium M 1.4 GHz - 12.1" TFT

Dimensjoner (BxDxH) 27.3 cm x 22.3 cm x 3 cm

Vekt 1.6 kg

Mobilteknologi Intel Centrino

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Høyttaler, trådløs LAN-antenne, ThinkLight

Prosessor Intel Pentium M 1.4 GHz

Cache-minne 1 MB - L2 Cache

RAM 256 MB (installert) / 1 GB (maks.) - DDR SDRAM - PC2100 - 266 MHz

Harddisk 1 x 40 GB

Skjerm 12.1" TFT aktiv matrise - 24-bits (16,7M farger)

Grafikk-kontroller ATI MOBILITY RADEON - 16 MB

Lydutgang Lydkort

Telekommunikasjon Fax / modem - CDC - 56 kbps

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b

Inn-enhet Tastatur, TrackPoint

Batteri Litiumion

Gjennomsnittlig driftstid 5.5 time®

Operativsystem Microsoft Windows XP Professional

Fabrikantgaranti 3 års garanti

(kommer til å oppgradere rammen)

Er dette noe jeg brurde slå til på, og kan noen overbevise meg om hvorfor jeg burde velge denne, fremfor dell x300 (blir litt billigere med dellen). Dellen har fått mye god omtala i tester rundt omkring, så det er ikke så godt å vite.

Lenke til kommentar

For lite RAM, men dette kan du jo kjøpe i en hvilken som helst datasjappe i etterkant. RAM rett fra leverandør er ofte veldig overpriset. Jeg ville også prøvd å få med IBM sitt 802.11a/b/g kort. Den løsningen du har nå er en centrino løsning (mest sannsynlig ihvertfall).

Angående støynivå så kan maskinen lage en del lyd hvis du kjører maks CPU, men ellers er P-M maskinene fra IBM musestille :)

Endret av hce
Lenke til kommentar
Spørsmålet er egenltig om den bråker mer eller mindre enn andre lignende ultraportable bærbare? Er avhenigig av at den er veldig stillegående!

På batteri er hvertfall min dønn stille. På strøm kan den lage bråk avhengig av cpuload etc. Vil jeg ha det helt stille selv om den kjører på strøm setter jeg bare manuelt ned cpu hastigheten :p

Men jeg antar du maser om støynivå pga forelesningssaler eller lignende, og på batteri er de som sagt dønn stille.

Mvh, Kim

Lenke til kommentar

Jeg får denne til 21000,- + mva, det vil si veldig dyr.. men jeg får da med 1,6 m og a/b/g nettverk + bluetooth.. så er det bare å kaste inn en 500mb ram brikke så er livet ok igjen...

men dette med støynivået er viktig... er det noen butikker som har disse modellene i utstilling i oslo området?

btw: takk for all hjelp sålangt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...