bebbetufs Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Hei! Håper noen kan gi meg et tips om hva det kan være som gjør at skjermbildet mitt skjelver og vibrerer. Det er nesten ikke synlig, unntatt i kantene av bildet. Selv om skjelvingen er nesten umulig å se så er det ekstremet irriterende for øynene og jeg blir sliten av å jobbe med pc'en. Noen ganger flakker hele bildet og det ser ut som om fargetonene skifter. Dette problemet har jeg hatt i 2-3 mnd med denne skjermen, og på to andre like skjermer. Skjelvingen har jeg hatt en ukes tid. Jeg har en LG Flatron 915FT plus. Dette er den 3. skjermen jeg har. Jeg har reklamert pga. av flakkingen før og fått to nye skjermer. Alle skjermene har vært helt fine til å begynne med, så plutselig har de begynt å flakke. Dette med skjelvingen/vibreringen er et nytt problem jeg ikke har sett før hverken på denne eller de andre skjermene. Jeg har ingen nye kilder til forstyrrelse unntatt en Creative 3000 trådløs mus. Jeg har et ATI Radeon 9500 NP som er soft/hard moddet til 9700PRO. Jeg har loddet om resistoren på kjernen i tillegg til at jeg bruker patchete drivere. Jeg har også klokket kortet. Driverne er Catalyst 4.1, men oppgradering fra Cat 3.7 driverne førte ikke til noen forbedring. Jeg kjører 1280/1024@100Hz. Merker ingen forandring med lavere eller høyere refresh eller oppløsning. Kan skjermkortet ødelegge skjermen? Kan for liten PSU gjøre at skjermkortet ødelegger skjermen? Kan jeg ha kjørt for høy oppløsning/refresh og ødelagt noe på denne måten? Er dette en reklamasjon? Jeg kjøpte skjermen i mars 2002? Får jeg utvidet reklamasjonstid når jeg får en ny skjerm på reklamasjon? Dersom det er reklamasjonsgrunn så kvir jeg meg allikevel for å få enda en slik skjerm. Alle har jo feilet før eller siden. Hva kan jeg gjøre med dette? Håper noen kan hjelpe meg med dette for pc'en er tilnærmet ubrukelig med skjermen slik den er nå. På forhånd takk! Bernhard Endret 26. januar 2004 av bebbetufs Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Du kan ødelegge en skjerm ved å kjøre den over dens gitte spesifikasjoner, teks 100mhz refresh når den egentlig bare støtter 85.... så jeg vet ikke hva skjermen din støtter? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Finner ikke noe svar på hva som er maks på 1280*1024. Fant bare en setning som sier at absolutt maks er 200mHz. Det står heller ikke noen tabell i manualen! Bare at den kan lagre "custom refresh rates". Jeg kan vel ikke holdes ansvarlig dersom skjermen har blitt ødelagt av for høy refresh når det ikke står noe om det noe sted? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Fant en link/side i nederland som sier 72Hz på 1280x1024 http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/se...15FT%20plus.htm Trykk på : Resolutie (max) så velger du din oppløsning, så har du svaret. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Takk kjetil. Synes det er litt rart at dette ikke står i manualen. Virker også litt merkelig at den bare støtter 72mHz i 1280, mens den støtter 85mHz i 1600. EDIT: Tror forresten ikke at du er helt stø i Hollandsk Får nemlig opp 72mHz på alle oppløsningene. Dessuten står det noe om "minimaal ....om een stabiel beeld te garanderen"! Spørsmålet blir vel uansett om det er sannsynlig at jeg har ødelagt monitoren pga. for høy refresh? Endret 26. januar 2004 av bebbetufs Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Poenget er vel at det er mulig, og hvis du har klart å gjøre dette gjelder ikke garantien, da denne bare er på fabrikasjonsfeil.. du kan jo håpe på noen uvitende/dumsnille/ultrasnille salgspersoner som vil bytte den en gang til? har selv en nokia 445xpro 21" , denne er litt mer p&p så jeg får faktisk ikke lov til å kjøre mer enn 100hrz i 1280x1024... bare en tanke.. har connect3d rad9500pro.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 bebbetufs: Kan ikke Hollandsk/tysk hehe. Men her selv det samme problemet med min skjerm, før 85Hz, nå bare 75Hz i 1152x864x16 19" no name skjerm. Kjører eg høyere, hyler skjermen som en grisunge, hehe. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 100 hz er faktisk mer en skjermen er ratet for ved denne oppløsningen, den har en vertikal refresh på 101.6 khz, noe som gir en refresh på 99hz(!) (ved 1280*1024), ihvertfall min, tror at det står 101 i datasheeten. Digresjon 1: Min hopper også mye avogtil, men det er fordi den er ved siden av en gigantisk tv. Digresjon 2: Hvorfor bruker du ikke 1280*960 i stedet? Det er oppløsningen med forholdet 4:3, om du bruker feil forhold (som her), i oppløsningen, så blir geometrien gal på skjermen (sirkler blir ovaler osv). AtW Lenke til kommentar
snole Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Skjermer har ikke oppdateringsfrekvens i MHz klassen. Desverre. Lenke til kommentar
DaRoxyDaMan Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hei. Tror kanskje jeg har løsningen for deg. Hadde problemet jeg også....Får vont i hodet av flimmer!!! Det ATI driveren gjorde med mitt system, er at kontrollpanelet i overstyrte oppløsning og hertz som du hadde stilt inn. Det du gjør er å gå inn på Displayproperties/Settings/Advanced/Displays og velger monitoren du har i bruk...Disable DDC information. så stiller du inn det du vil ha. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Flytt alt elektrisk unna skjermen...høyttelere o.l. Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvis du har høytalere stående veldig nært skjermen bør du flytte de. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Takk til alle som har svart! - Når det gjelder elektrisk utstyr så som høyttalere etc. i nærheten av skjermen så er det ikke noe problem. Alt står på behørig avstand og har ikke blitt flyttet siden skjermen var 100% - Moses: har selv en nokia 445xpro 21" , denne er litt mer p&p så jeg får faktisk ikke lov til å kjøre mer enn 100hrz i 1280x1024... bare en tanke.. har connect3d rad9500pro.. Skjønner ikke helt hva du mener, jeg har aldri kjørt skjermen min høyere enn dette! - DaRoxyDaMan: Skal sjekke dette når jeg kommer hjem fra jobb. Har sent inn reklamasjonsforespørsel. Så får vi se hva som skjer... Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Takk til alle som har svart! - Når det gjelder elektrisk utstyr så som høyttalere etc. i nærheten av skjermen så er det ikke noe problem. Alt står på behørig avstand og har ikke blitt flyttet siden skjermen var 100% - Moses: har selv en nokia 445xpro 21" , denne er litt mer p&p så jeg får faktisk ikke lov til å kjøre mer enn 100hrz i 1280x1024... bare en tanke.. har connect3d rad9500pro.. Skjønner ikke helt hva du mener, jeg har aldri kjørt skjermen min høyere enn dette! - DaRoxyDaMan: Skal sjekke dette når jeg kommer hjem fra jobb. Har sent inn reklamasjonsforespørsel. Så får vi se hva som skjer... nei, men dette er på min skjerm.. bare som en liten referanse, når en 21" kjører dette som maks så kan du jo se om du har vært i nærheten... serru.. Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 flytt høytalere, mobil, radio o.s.v unna Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Oppdatering: Fikk ny skjerm levert på døren i dag. Håper denne holder litt lengre. Skal ikke gå over 85Hz alstå..... B Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Oppdatering: Fikk ny skjerm levert på døren i dag. Håper denne holder litt lengre. Skal ikke gå over 85Hz alstå..... B Som sagt over, skift til 1280 * 960, mer geometrisk korrekt, og skjermen støtter glatt 100 hz i denne oppløsninga. AtW Lenke til kommentar
Rolfus Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Hei. Har akkurat lik skjerm som deg med akkurat samme problemer. Dette er min 2 skjerm, da den første sluttet å funke etter 2 år i trofast tjeneste (skjermene har 3 års utbyttegaranti). Den nye skjermen har de samme symptomene som din, men bare periodevis, ikke mer en èn gang om dagen eller noe slikt, men jeg frykter jo at det skal bli værre. Har alltid kjørt skjermen på 1280x960 med 85Hz refresh. Mystisk... Endret 28. mars 2004 av Rolfus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå