annie Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Noen venner av meg har trolig en trojaner på maskinen sin som lar noen kontrollere den utenfra, muligens til og med bruke OE. Operativsystem: Win ME. Har dere noen enkle grep for å finne ut av det, uten å tipse den som har plassert den der? La oss anta at det kanskje til og med er en keylogger på plass. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Noen venner av meg har trolig en trojaner på maskinen sin som lar noen kontrollere den utenfra, muligens til og med bruke OE. Operativsystem: Win ME. Har dere noen enkle grep for å finne ut av det, uten å tipse den som har plassert den der? La oss anta at det kanskje til og med er en keylogger på plass. antivirus vil hjelpe.. og kanskje norton firewall eller noe lignende.. når du har installert dette så vil du da få opp ip'en som din "hacker" bruker når han prøver å connecte seg på deg så vil du se fil navnet og dermed kan du da velge om å blokkere denne ip for denne porten. så skal du nok ikke ha noen problemer med dette Lenke til kommentar
annie Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Målet er å finne IP adressen. Den er ikke kjent. Men å gjøre det på en slik måte at han ikke finner ut av det. Antivirus har jeg ingen tro på i denne sammenhengen... Spørsmålet er: Vil en software firewall logge ALT uten å blokkere? Målet er ikke å nekte tilgang, men å bevise tilgang. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Ved et tidspunkt du vet at vedkommende er koblet til din maskin, åpner du CMD (kjør cmd) deretter skriver du netstat, da vil du få opp ip til alle om er koblet til din maskin. Så gjelder det bare å sortere ut de som du kjenner som svchost ol. Tilslutt vil du sitte igjen med ipen til angriperen. En annen metode er at vis vedkommende bruker trojanen "netbus" kan du laste ned programmet "netbuster" og kjøre dette i bakgrunnen. Dette programmet gir angriperen adgang slik at han kan koble seg til men, når han for eksempel prøver å ta screenshot av din desktop vil han få opp et mindre pent bilde av en dame som viser fingeren og en skrift som sier busted eller.no Bare spør viss du lurer på noe annet... Lenke til kommentar
Inge_aning Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Spybot search and destroy er ett program som söker og tarbort spywares, keyloggers m.m. link: http://www.safer-networking.org/ Lenke til kommentar
nxm Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Kan jo prøve med 'The Cleaner'. Den scanner PCen din etter trojaner, se på http://www.moosoft.com/ Lenge siden jeg har brukt den, men fungerte fint før i alle fall. Lenke til kommentar
mrflonaldo Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Eller AD-Aware.. veldig bra, som jeg er fornøgd med. Hent det på www.shareware.com eller tucows.com Lenke til kommentar
sickboi Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 liker godt trojan guarder golden version... den har tatt de få trojanske hestene jeg har hatt på min pc, dette programmet koster penger, men man kan få en prøve periode på 30 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå