Sealine Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei alle sammen. Jeg har alderede hatt en "overklokking" post her i forumet som har gitt meg tips Nå har jeg tenkt og klokke min xp2500 til xp3200. Så da spørr jeg. Går det om jeg gjør kun følgende: (mine nåværende instillinger) Soft Menu III Setup CPU Name is - AMD Athlon ™ XP CPU Internal Frequenzy - 1833MHz (166 x 11.0) CPU Operating Speed - 2500+ x - External Clock - 166MHz x . Multiplier Factor - x11.0 AGP Frequency - 66MHz (satt den engang til 99 og cmos måtte resettes) CPU FSB/DRAM Ratio - Auto (eventuelt hva skal jeg sette den på? 6/6?) CPU Interface - Enabled Power Supply Controller - System Default x - CPU Core Voltage - 1.65v x - DDR SDRAM Voltage - 2.6v x - Chipset Voltage - 1.6v x -AGP Voltage - 1-5v Så, hvis jeg setter External Clock til 200MHz, så blir CPU Operating Speed automatisk skiftet til 3200+. Kan jeg bare lagre det, og regne med at PCn er ferdig klokka til xp3200? En venn sa at det gikk, men hvis systemet ble ustabilt, så skulle jeg bare heve CPU core voltage med bittelitt (ikke over 1.8). Så...? Petter Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 http://www.overklokking.no http://forum.overklokking.no Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 http://www.overklokking.no http://forum.overklokking.no jeg vet. men syntes det er litt unødvendig og researche hele forumet for og få svar på bare det lille der =) tenkte noen kunne komme med en ja / nei svar om du skjønner. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Nei, det går seff ikke.......... Har du fått orden på de andre ustablitetene nå da? CPU FSB/DRAM Ratio - Auto (eventuelt hva skal jeg sette den på? 6/6?) Dette har du fått svar på før. EDIT: Har du fulgt desse rådene? Du gidder tydligvis ikke følge de råd du får...... Endret 26. januar 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 For å konkludere: CPU: 200x11 går antagelig greit. Mulig du må øke volten litt (vcore). Minne: Dette forutsatt at du har minne som kan kjøre på 200 fsb (PC3200 eller høyere - evt velvillige PC2700 brikker...) Har du ikke det bør du sette fsb så høyt RAM klarer og kjøre en 6/6 ratio på minne/CPU. 200MHz på CPU og 5/6 (166MHz) på minne vil være en tregere løsning. AMD prosessorer (eller om det er chipsettet) liker visst ikke dette... Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 MÅ ikke sette opp vcore. Det er avhengig av hva du har av annen HW, som HK & skjermkort f.eks. Er maskinen stabil på "orginal" spenning, ser jeg ingen grunn til å øke den. Det står mye om dette på OK-forumet. Lenke til kommentar
chil Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 kjør på hvis pc ikke virker å du ikke får den på resett bios(ta ut bateriet på hovedkortet og kutt all strøm) Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Nei, det går seff ikke..........Har du fått orden på de andre ustablitetene nå da? CPU FSB/DRAM Ratio - Auto (eventuelt hva skal jeg sette den på? 6/6?) Dette har du fått svar på før. EDIT: Har du fulgt desse rådene? Du gidder tydligvis ikke følge de råd du får...... jeg beklager. Grunnen til at det kom med, var fordi jeg klippet ut Software Menu III fra dena dnre posten min. Jeg følger alle rådene jeg skjønner, og er veldig takknemmelig Jeg har Corsair XMS PRO PC3200 400MHz 512DDR x2, så de vil vel funke fint til og klokke med? Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 For å konkludere: CPU: 200x11 går antagelig greit. Mulig du må øke volten litt (vcore). Minne: Dette forutsatt at du har minne som kan kjøre på 200 fsb (PC3200 eller høyere - evt velvillige PC2700 brikker...) Har du ikke det bør du sette fsb så høyt RAM klarer og kjøre en 6/6 ratio på minne/CPU. 200MHz på CPU og 5/6 (166MHz) på minne vil være en tregere løsning. AMD prosessorer (eller om det er chipsettet) liker visst ikke dette... vcore = x - "CPU Core Voltage - 1.65v" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå