vqb Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 jeg har satt opp ipv6 på en pc som kjører Devian(stable). og har lagt inn eggdrop ver. 1.6.15 og skal kjøre det med ipv6, men dette skjer: * Hostname IPV6 self-lookup failed. noen som har noe forslag til hva som kan være galt. ekstra info: jeg får logget meg på irc med irssi med ipv6. tilleggs spm: noen som vet hvordan man binder irssi til en spesefik ipv6? Lenke til kommentar
piit Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Eventuelt 'irssi --hostname=din.ipv6.host' Lenke til kommentar
vqb Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) tror ikke hostname funker for å sette en spesefik ipv6 adresse, ihvertfall ikke når jeg ikke har fått opp dns serveren her skikkelig. og jeg har forsåvidt testet hostname... kan jo prøve igjen så fort jeg får dns servere til å snurre. ingen som har noen løsning mtp eggdrop problemet? jeg tester nu en annen ipv6 brokerm istedefor freenet6, men samme prob der. noen som vet om noen andre ipv6 brokere som støtter arpa og ikke abre int? Edit: nope hostname ga ingen effekt Edit2: beklager jeg må ha oversett noe i ipv6 oppsettet her, fikk det til nu. takk for hjelpen Endret 29. januar 2004 av vqb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå