Gå til innhold

Overklokking og 3Dmark (juks?)

sallian

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har kjøpt meg et Sapphire Radeon 9800XT kort og sitter her og leker meg litt med overklokking.

Standard setting på kortet er core= 418,5 og Mem clock= 364,5.

Jeg har prøvd å forbedre dette litt i RivaTuner men kan ikke gjøre store endringene før jeg får hvite prikker (artifacts?) i 3Dmark03.

Jeg har en P4 [email protected] mhz med 1gb PC2700 ram og en WD 120G SE 8 MB cache HD. Jeg får rundt 6360 3Dmarks i 03 versjonen, er dette ok for mitt oppsett?

Har lest en del om folk som har sinnsykt høyt overklokket 9800XT kort.. er dette kort som er overklokket over grensen slik at man vil få artifacts eller hvite prikker, bare for å få en bedre score, eller går det ann å overklokke dette kortet mye uten at det går ut over kvaliteten?

hadde vært fint om noen med tilsvarende kort kunne si hvilke core og mem clocks de kjører på osv.

Takk :thumbs:

Edit: Gjorde et lite forsøk med overklokkingen, og kjørte kortet fra 418,5/364,5 opp til 459/378 og gikk da fra 6360 til 6785 i 3Dmark03, men da skal det jo sies at jeg fikk en del artifacts.

Når folk poster sine høyeste 3Dmarks, vil min sistnevnte være tellende selv om jeg får artifacts? hehe

Endret av sallian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg tror ikke det er måten å gjøre det på.. :no:

Kanskje du trenger bedre lufting i kabinettet ditt? da blir lufta inni kaldere, og derfor også skjermkortet, og du kan klokke lenger. De hvite prikkene er artifacts som kommer av at gpu'en er klokket for langt. Kan også skifte ut kjøleren på skjermkortet for å få bedre kjøling, og derfor bedre klokk.

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg har kjøpt meg et Sapphire Radeon 9800XT kort og sitter her og leker meg litt med overklokking.

Jeg har prøvd å forbedre dette litt i RivaTuner men kan ikke gjøre store endringene før jeg får hvite prikker (artifacts?) i 3Dmark03.

Jeg har en P4 [email protected] mhz med 1gb PC2700 ram og en WD 120G SE 8 MB cache HD. Jeg får rundt 6360 3Dmarks i 03 versjonen, er dette ok for mitt oppsett?

Har lest en del om folk som har sinnsykt høyt overklokket 9800XT kort.. er dette kort som er overklokket over grensen slik at man vil få artifacts eller hvite prikker, bare for å få en bedre score, eller går det ann å overklokke dette kortet mye uten at det går ut over kvaliteten?

hadde vært fint om noen med tilsvarende kort kunne si hvilke core og mem clocks de kjører på osv.

Takk :thumbs:

Edit: Gjorde et lite forsøk med overklokkingen, og kjørte kortet fra 418,5/364,5 opp til 459/378 og gikk da fra 6360 til 6785 i 3Dmark03, men da skal det jo sies at jeg fikk en del artifacts.

Når folk poster sine høyeste 3Dmarks, vil min sistnevnte være tellende selv om jeg får artifacts? hehe

de som har flest poeng i verdens har MASSE artifacts, tenker vel at de omtrent ikke ser hva som skjer på skjermen når de kjører 3dmark..

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har også Sapphire 9800XT 256MB.

Mitt ligger originalt på 411,75/418.5 - ca 7Mhz lavere enn deg (rart)

Uansett så får jeg artifacts over 432/378.

Med ovenstående klokk får jeg 6859 P i 3DMark03.

Folk som kjører testen med artifacts bør brenne i h..... :devil:

Det er totalt missvisende!

Det er det samme som og skryte av at du får 300Km/t på en lada i fritt fall! Juhuuu!!

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar

Og hvem skulle kontrolere dette, blir det samme som dem som deler opp testen for å få høyere score, dette gjør de fordi maskinen deres er for ustabile til å kjøre alle spilltestene sammenhengende derfor kjører de en og en test og får tilslutt en score.

Har ikke prøvd det selv men så dp nevnte at det var løsningen.

Lenke til kommentar
ExTerminator

Mitt kort har samme clock som ditt , så jeg synes også det er rart at hans er 7%raskere, når jeg aktiverer "overdrive" får jeg samme som hans

Hm, ja du har rett - med kun overdrive får jeg også 418 core.

Siden Overdrive er aktivert automatisk under driverinstallasjonen, så det er vel ikke sikkert at han har sett at det var aktivert - og dermed tror det er original clock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...