Gå til innhold

Skjermkort og Hardisk lyddemping?????


Anbefalte innlegg

Har drevet litt med og finne ut hva som bråker så jævlig. Dette er mitt oppsett.

 

Cheiftec Servertower med sidevifte

AMD Athlon 1333@1553

Alpha 8045 med papst 19db

Geforce 2 Asus Deluxe

IBM 75GXP 40gig

Enermax Variabel 80mm

Cheiftec sidedør 80mm

 

Har kommet frem til at det er Hardisken og Skjermkortet som driver og lager litt mye lyd. Så det keg lurer på er hvordan jeg fikser lyden på disse to tingene?

 

Noen som vet db nivået på Asus Geforce2 Deluxe?

 

 

BobboZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men med min ibm60gxp disk så var det uten tvil skriving som lagde lyd. skrrrrahank, sbrak, krakkrakkrak osv..

Jeg hører da ærlig talt ikke om hardisken er på eller ikke.. Det spørs jo hvor sensitive ører man har, men etter å fått fjerna den lyden som har holdt meg våken om natten så er vibrasjonen umerkbart. Hvis du har en ibm60gxp disk, de som _bråker_ prøv å kjør test mode med det Ibm feature tool, du merker forskjell på silent og normal mode. Det har sikkert halvert lydnivået i pc'en min. Jeg kjenner ikke til ibm70gxp, høres de også ut som en skrue i motoren?

Lenke til kommentar

Hvis dere fra før har et relativt støysval pc så vil dere høre enorme forskjeller hvis dere drar ut poweren til hd mesn PC-en er på. Da hører dere først hvor mye den bråker. Prøv også og stpoppe skjermkortviften deres i noen sek da vil dere også oppdage nye ting.

 

 

Hvordan skal jeg få ned støyen på et ASUS geforce 2 Deluxe??

 

BobboZ

Lenke til kommentar

Jepp, veit at HD'en støyer en del, den neste disken min blir en seagate barracuda :smile:

 

Vel, det som støyer på skjermkortet ditt er jo vifta, så den må du skifte, eventuelt fjerne.

 

microplex.no har en del vifter du sette på. Papst er anbefalt, pga at de er vibrasjonsdempet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...