Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes det noen webklienter for Messenger?

Anbefalte innlegg

Hei,

sitter på et utrolig irriterende skolenettverk, der man ikke har tilgang til å installere den minste lille ting. - Faktisk så kan man ikke engang gjøre en bitteliten forandring på oppsettet, ikke engang bli kvitt alle de irriterende advarslene om at "...it might be possible for others to see that information...". Haker man av "Do not show again", er den der like forbanna få sekunder seinere.

Ikke får jeg kobla på kameraet mitt, heller, fordi det ikke bruker generisk driver.

Har noen laget et websystem for chatting over MSN messenger sitt nettverk? Det burde jo finnes, da det finnes til mobiltelefoner osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal slite litt med det der...M$ er ikke akkurat noen opensource folk. Mobiltlf. opplegget er vel en del av msn programmet?

Uansett, skjønner godt at man har sperret for slikt, så ikke pcene skal bli brukt til allt mulig tull. SPesiellt om man ikke har allverden med båndbredde. Hadde slike problemer på skolen jeg og, en rekke websider + andre ting var umulig å komme inn på, faktisk en del av disse såkalte proxy sidene var lagt inn så vi ikke kunne ta de veiene. Allt pga. at når man trengte nettet til undervisning så gikk det treigt, men når det kom fiber rett inn døra så ble det åpnet for allt....

Lenke til kommentar
"Trilion" er et fint lite progs som kan kjøres ut install mener jeg å huske. Dette tar messenger, ICQ + 3-4 andre som jeg ikke husker i farten...

Trillian må installeres..

instalerte det jeg på pc'en min. Så skulle jeg ha det på laptopen tok da bare en kopia av dir'en med Trilian. Funket fint det!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kort oppsummering av erfaringer...

msn2go er den klart beste jeg har brukt, så lenge man kommer inn. Får som regel io error når jeg prøver. Den mangler en god del funksjoner som for eksempel å kunne legge til nye kontakter vel å merke.

e-messenger er lettere å komme inn på, men kræsjer ofte, og er utrolig treg. Noen ganger tar det opptil 30 sek fra jeg skriver til det dukker opp, selv om jeg trykker refresh... Det gjør det litt slitsomt å holde en samtale...

jmsn er såvidt jeg kunne se ikke en webklient?

Noen som har funnet noen andre?

Lenke til kommentar

Jada... e-messenger funker. Jeg er online der akkurat nå. Men msn2go er mye behageligere å bruke, da den er basert på applet og ikke html/javascript. Bare synd de er så ustabile.

En msn2go med et litt forbedret hovedvindu, mulighet til å legge til kontakter, og ikke minst mulighet til å logge på når man vil hadde vært drømmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...