Gå til innhold

Hvor mye bør jeg gi for et brukt Radeon 9700 ?


maestr0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Radeon 9700 er noe helt annet enn et 9600Xt og skambanker dette kortet i ytelse.

 

Det som gjør 9700 så bra i forhold til 9600XT er at 9700 har 256 bit minnebuss i motsetning til 9600XT som har 128 bit, og 8 pipelines i motsetning til 9600XT som har 4.

 

Dette sier kankje ikke alle så mye, men det har MYE å si på grafisk ytelse.

 

9600XT er kankje nyere, men det er ikke mye stor forskjell i disse kortene

 

Jeg vilel gitt en 13-1400 kr for et sålenge den var "strøken" ? :cool:

Helt enig..

 

Fikk et tilbud på kroner 1250,-

 

:p

Lenke til kommentar
1300kr...

Hadde det vært Pro så ville jeg sagt 2000kr... da det er MYE kjappere enn 9600XT kortene til 1500-1600

Javel? Overvurderer dere ikke verdien på dette kortet litt? Sjekk her hva man kan få nytt for 2k...

 

-KJ

hehe, du sier noe... når jeg ser prisen der (som forøvrig er helt nypriset) så er ikke 9700pro værdt 2000 lengre...

:thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Poenget er jo bare at skjermkort ikke detter spesiellt i pris etter en stund ,det kommer jo i dette tilfellet av at 9700/pro var topp modellene for ca 1 år siden. Tar faktisk over 1 år før nye middend kort tar disse igjen på ytelse, og da er de gamle"highend" kortene tilnærmet umulig å få tak i splitter nye(kalles markedsføring). Derfor så mange kjøper 9600serie kort i stedet for 9700. De fleste personer gidder jo ikke å selge et 9700 kort for mindre enn de kan få for det, om de da ikke er i beit for penger eller bare teite. Når man vet at de litt raske kortene fra 9600 serien koster over 1500 kr så tar man det man får for kortet. Men det er det som er så spesiellt med skjermkort. Det er som oftest bare marginer på 2-300 kr mellom nye middendkort og gamle "highend" mens ytelsenforskjellen kan være ganske stor.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg var en av de som var så heldig å få tak i et av 9500 kortene som kunne softmoddes uten å få artifacts, eneste minuset var at jeg ikke fikk klokka rammen mer enn 14 mhz før det ble artifacts. Men kjerna fungerte opp til 349 mhz så det var jo oki. Så nettopp ukenstilbud på komplett. Nytt 9800pro skjermkort på vei! :green:

Lenke til kommentar
Radeon 9700 er noe helt annet enn et 9600Xt og skambanker dette kortet i ytelse.

 

Det som gjør 9700 så bra i forhold til 9600XT er at 9700 har 256 bit minnebuss i motsetning til 9600XT som har 128 bit, og 8 pipelines i motsetning til 9600XT som har 4.

 

Dette sier kankje ikke alle så mye, men det har MYE å si på grafisk ytelse.

 

9600XT er kankje nyere, men det er ikke mye stor forskjell i disse kortene

 

Jeg vilel gitt en 13-1400 kr for et sålenge den var "strøken" ? :cool:

Det du ikke tenker på er at Radeon 9600 Pro/XT benytter Smoothvision 2.1 det gjør ikke 9700 np/pro. Dette er movie lightning qualities i de nyeste 3d spillene som gjør at grafikken og bilde blir litt skarpere :p

Lenke til kommentar
Det du ikke tenker på er at Radeon 9600 Pro/XT benytter Smoothvision 2.1 det gjør ikke 9700 np/pro. Dette er movie lightning qualities i de nyeste 3d spillene som gjør at grafikken og bilde blir litt skarpere :p

Dette er jeg ikke så sikker på. Har du en pålitelig kilde som du kan henvise til? Når det gjelder bildekvalitet så tror jeg alle kortene i R3xx serien stiller likt.

Lenke til kommentar

topic_ (gadd ikke å lese alt det andre)

 

Hvor mye du bør gi? jeg synes ikke du bør gi mer enn hva jeg burde gi?

jeg burde ikke gi mer enn jeg vil gi, og jeg ville ikke gitt mer enn 900kr for et brukt, gammelt (bla. uten garanti), overklokket? radeon 9700np

(av en du ikke kjenner? bor han/hun i nærområdet? altså lett å oppsøke om du skulle finne ut litt av hver om kortet, ikke? maks 900kr pr idag)

Lenke til kommentar
Hva syns du er reelt?

Reell pris vil være rundt tusen kroner. Dette er det kortet er verdt. Det er et 9700, ikke 9700PRO, og det er brukt. Et 9800PRO koster to tusen nytt med full garanti, ergo bør tusen kroner være maks det man skal betale for et to år eldre kort.

 

Når det er sagt, så tviler jeg ikke på at man kan få solgt et 9700 for femten hundre hvis man finner en eller annen sucker som ikke er oppdatert på teknologi og priser. Men reell pris bør også være en real pris. Juks og fanteri orker jeg ikke spekulere i.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...