Wild Berries Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hallo folkens. Finnes det et enkelt program for CD sortering ? Prøver om Dere kan atter engang bidra med å avhjelpe en ganske så grønn mann med å finne et program som jeg kan gjøre følgende i : Legge inn Cd tittel, artist, pris, antall sanger o.s.v Og med mulighet for sortering, og eventuelt skrive annmerkninger i ? Og selvfølgelig søke i alle "poster" ? Jeg har Exel, men som skrevet så er jeg ganske grønn. Så all hjelp, er god hjelp ! På forhånd Takk MvH WB Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Du har ikke tilfeldigvis en liten installasjon av Microsoft Access installert også da ? Dette hadde vært et supert verktøy, da hadde du nok klart å senkre sammen en liten database på 5-10 minutter . Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Er det bare snakk om musikk CD'er siden du nevner Artist? I så fall er MusicMatch veldig bra! Her kan du legge inn info om artist, sangtekster, linker til nettsider... Nesten hva du måtte ønske... Snakker du om CD'er generelt er som nevnt Access helt greit... Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Takk for hjelpen, så langt. Nei jeg har ikke Acsess... Musicmatch har jeg, men jeg tenkte på noe "enkelt". Har mye rart på Win98 maskinen, men Hvor ligger Acsess ? Nei, ikke link til noe ulovlig, men hva koster det eventuelt ? Om ikke det da finnes, som skrevet en enkel Database ? Kan jeg bruke Excel ? Ikke det at jeg er noe flink med det heller.... MvH WB Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Access er vanskeligere enn excel. Lag overskrifter i Excel, og før inn nedover, da kan du enkelt søke og sortere. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Access er ikke mye vanskeligere enn Excel, dessuten har du mye flere verktøy og funksjoner i Access. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Du kan søke etter et gratisprogram på www.download.com , om du ikke foretrekker warez som andre gjør. Hvis du skulle endre mening er FileMaker greit nok til slikt, de har massevis av templates på hjemmesiden sin og til CD'er, Fotoalbum osv.. Lenke til kommentar
HansArne Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Excel kan fint gjøre jobben. Hvis du ikke kan så mye er den enkleste måten å først skrive inn artist, tittel, o.s.v på øverste linje Merk nest øverste linje Gå til Vindu, Frys Da vil ikke øverste linje bli borte selv om du går nedover på listen. Så skriver du inn opplysninger nedover på de neste linjene. Deretter merker du øverste linje, går til Data, Filter, Autofilter. Dermed har du nedtrekks lister. Som sagt er dette en enkel måte og resultatet blir deretter, men hvis du bare skal ha det for å holde oversikt over cdene trenger du ikke mer. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Eksempel på excel: Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Tusen Takk så Langt ! Dere er meget hjelpsomme, skal prøve å "klabbe" det til i Excel.... Så snart YL Gr 12 lakken går ut av huet mitt, så må vell den ene hjernecellen våkne til liv igjen Så atter engang Takk MvH WB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå