svindel Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Er det noen som har fått til å flashe bios på et k7s5a (Med sd og ddr-slots) hovedkort (med amibios) ? Jeg får det ikke til. Når jeg booter opp får jeg beskjed om at chipsett/flash part ikke er tilgjengelig. jeg kan ikke se at det skal være feil flash utility (for amibios)eller noe sånt. Virus-beskyttelse av bios'en kan jeg heller ikke se noe om... Hvis du kan dette blir jeg takknemlig for hjelp! hilsen svindel Lenke til kommentar
Gopp Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg kløna litt når jeg skulle flashe kortet mitt også, og fant denne meldingen på en mailingliste (husker ikke hvilken): "Amptron makes a board called 830mlr? which looks identical to the ecs one, has all the same specs, same chipset, same AMI bios same software bundle etc. They are at http://www.amptron.com. The Amptron web site has much easier to understand directions and examples that work to flash a bios. I used the following command aminf326 010816.rom." Feilen jeg gjorde, var å bruke feil flashprog. (litt klønete). Til mitt forsvar vil jeg si at det er dårlig forklart på sidene til ECS :sad:. Lykke til! Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Enkel sak dette. Var hos en venn og flashet bios´en hans for en uke siden (nøyaktig det samme hovedkortet). Tok litt tid før jeg skjønte det, fikk nemligen samme feilmelding som det du har fått. Men gjør følgende: Last ned siste versjon av flash utility. Link til denne: http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.t...nload/flash.htm Siste versjon er forøvrig aminf331.exe, men aminf329.exe kan også benyttes. Men det som er veldig viktig, er at du booter opp maskina di i real-mode DOS. Med andre ord, du må opprette en systemdiskett. Bruk gjerne PCDOS70 eller DRDOS703 til dette. Kommandoen du skal bruke i såfall er: format a: /s Kopier deretter flash utility og biosfilene til nevnte diskett. For å flashe, skriv da: aminf331 xxxxxx.rom og trykk deretter enter Eks: aminf331 020206.rom Lykke til, skulle et være noe så send meg en melding. _________________ Aopen AX3SP PRO-U Intel Pentium III 1 Ghz Apacer Original 256 Sdram Ati Radeon 7500 Creative Audigy Player Pioneer DVD-106S Aopen HQ08 kabinett [ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-03-12 22:50 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå