Gå til innhold

Kjøling, vifter og minne. Hjelp til OC

C4STOR

Anbefalte innlegg

Har et fler delt spørsmål om oppgradering og over klokking så er ikke helt sikker på hvor det skal postes men i alle fall så lurer jeg på følgende:

Jeg skal oppgradere fra min nåværende XP 1800+ Palomino til en XP 2500+ med Barton kjerne som jeg hadde planer om å overklokke.

Skal kjøpe et Abit AN7 HK til nevnte prossessor. Så til spørsmålene.

Kjøler: Tenkte på en Swiftech MCX370CR2 med en 60mm Pafst vifte. Eller alternativt samme kjøler med en 80mm Pafst vifte med en overgang (Bare plass til en 60mm vifte på heatsinken). Denne viften må (pga overtrykk) suge, så jeg lurer på om dette har noe for seg eller om det går opp i opp (tenker på kjøling kontr db). Eller kan jeg kanskje klare meg med en billigere Thermaltake Volcano 11+ feks.

Vidre så skal jeg ha en coolermaster Aerogate II vifte styring, da jeg skal ha 3 vifter inn pluss 2 vifter ut. Så det jeg lurer på er om det blir for mye overtrykk og om det er mulig for Aerogate å styre flere en 4 vifter (mao om det er mulig å splitte sånn at man styrer 2 vifter på samme kanal) eller om dette bare vil få viftene til å kjøre på midre hastighet eller ikke gå i det hele tatt.

Har drevet med data så lenge jeg kan huske, men har lite erfaring med overklokking (og massiv luftkjøling :p). Dama sa at jeg burde få meg en hobby fordi jeg sitter for mye foran dataen, så jeg tnekte "Heeei, overklokking, vifter, casemods. Det er jo for pokker en hobby" :)

Det siste jeg lurer på er om jeg kan bruke minnet jeg har nå (266) eller vil det sinke resten av systemet. Og om/hvis jeg må kjøpe nytt minne går jeg for 400 eller 333 minne?? Og evnt burde jeg i så fall satse på 400 minne. Mao hvilket minne vil gi best resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...