_mgr_ Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei. Noen som har idéer til et enkelt 19" rack?? Lenke til kommentar
DrMarten Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Kasse, finer, med racklister i forkant... Skal du ha pesen din i og? Kan bli artig. Tenkt på løsninger inni? For at det skal bli lett å mekke på pesen må du jo montere på en rammeplattformlignendeting som er festet i racklistene i forkant. Så er pesen montert i denne tingen, som enkelt tas inn/ut. Kanskje på skinner? I bakkant vil kontakter og utganger komme, under et baklokk. Eller du kan montere alle utganger i plater foran, sånne rackdeksler. Alle utganger... så blir det masse rot, men det ser teknisk ut... Bygg inn en switch også, så har du en altiettboks... Skal du bygge et evt. rack helt selv? 7 mm kryssfiner i det meste, mens toppplata er av 7mm plexi... Under vinkellistenne setter du en mengde leds som lyser via en styreting. Det er morsommmere enn kalf katode... synes nå jeg... [ Denne Melding var redigert av: DrMarten på 2002-03-12 22:25 ] Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hadde en plan om det for ikke så alt for lenge siden, orker ikke greie ut i lange baner nå, men kan ta det kort: 1: Hovedkabinett i aluminum. Skal være noen solide skinner, sånn at hver enkelt komponent enkelt kan tas ut og inn som en skuff, med lås i "inne" posisjon. Hovedkabinettet må ha en solid ramme, og noen hjul som tåler MYE. Hadde tenkt meg glassdør i front av dette kabinettet, tror det kunne blitt svinaktig stilig. 2: Små innvendige kabinetter: minst 2 PC-er, og begge disse bør være høye nok til å få inn 120 mm vifter i høyden. En mulighet, som blir ganske knotete og vanskelig, men bra hvis du får det gjennomført, er en felles vannkjøling til alle komponentene. Festes (selvfølgelig) på skinnene som er satt inn i hovedkabinettet. 3: Eget strømforsyningskabinett, med EKSTREME mengder 120 mm vifter, dette pga. at det ikke blir så alt for mye plass til strømforsyninger i hvert enkelt av de små kabinettene. Ville være naturlig å ta med en evt. vannkjøling her også. Settes også på skinnene til hovedkabinettet. 4: Svitsj: Bygge en liten enkel boks, bare for å få en svitsj inn i samme skuffsystemet som resten av komponentene. 5: Vannkjølingskabinett: Dette ville jeg også bygd inn som samme størrelse som det andre, men radiatoren ville jeg vel ikke hatt inne i dette. Her burde det være plass for vanntank, pumpe, evt. "påfyllingsplugger" osv.. Det aller meste av det her ville jeg vel laget selv, det å kjøpe 19" utstyr generelt er svinaktig dyrt. Å kjenne en blikkenslager el. lign. er sikkert ikke noen uting heller :smile: Bare som et lite priseksempel på rack: billig 19" rack kabinett til en pc (ikke rack skapet), 2000 kroner. Kan sikkert skrive mer om det her, men orker ikke det nå. Over og ut fra planeten tellus. :smile: Lenke til kommentar
DrMarten Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Høres spennende ut. Du kan jo montere radiator til evt. vannkjøling bak i rack'et, blåsende ut bak. Muligens også to radiatorer, som kjøler på forskjellige ledd i systemet. En etter hver cpu... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Bak i racket? Mener du at du lager selve hovedskapet litt dypere enn de små kabinettene, og plasserer radiator i den plassen som er til overs bak der eller? Tror det blir litt for stort da, bedre å bygge noen cm i høyden etter hva jeg kan skjønne. Lenke til kommentar
DrMarten Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 kommer jo an på tykkelsen på radiatorene du har planer om å bruke. Hvis det er mulig å få tak i en gedigen ting som ikke er mer en 3-4 cm tykk skulle det gå bra. bygger du kompakte pc-moduler vil disse være på plussminus 25-30 cm i dybde, og et rack med dybde 30-35 cm er ikke mye. Men skal du ha med cd o.l. på hver pc-modul blir det litt verre. du kan evt. bygge modulene i flere etasjer... for å spare dybde... er jo unektelig penest hvis du aldri ser den store og stygge radiatoren eller en haug med vifter... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 25-30cm i dybde er lite, jeg tror vi snakker betydelig mer enn det (i alle fall hadde jeg planer om å ha mer), pga. at du tross alt skal ha hovedkort og ting inne i kassa! Med tanke på floppyer og cdromer, kan man jo ha disse i et eget lite kabinett. Hvis du virkelig vil gjøre det profft, kan du bruke egen skuff til disker, som kjøres i RAID 1 (sikkerhetskopi?), av typen disk som bare kan dras ut og settes i en ny en, så kopieres innholdet fra ene RAID disken til den andre, blir ganske stilig egentlig :smile: Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Her er en liste over saker som må være plass til: - 1 stk. 24 porters Cisco Catalyst 1900 switch - 2 stk. 19" server rack kabinett (eksempel: Chieftec 4U) - Hjemmebygget 19" patchpanel - Hjemmebygget 19" skuff til verktøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå