brukernamn Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Har tiscali 704/128. lurer på om det er mulig å dele denne via ruter/switch? det er jo ingen oppkobling i og med at man er påkobla så lenge ledningen er i? går det? noken som har prøvd det? råd og kloke ord om det? takknemmelig for alle svar Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det er bare til å kjøpe seg en router det,ikke noe problem i det hele tatt. Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Switch er billigere. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Satte nettopp opp en switch til en kamerat som har tiscali.funka fint det. 2 maskiner.. Men jeg så at han får IPen helt inn på maskinen. har ngt selv og der får du bare IPen inn til ruteren og 10.0.0.x på maskinen.. Kjøpte forøvrig denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl til han TaZ Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 det er bare å koble modemet til switchen i uplinkporten med en vanelig tp-kabel. det har jeg gjordt det går elt fett, har tiscali. da får du forskjelig ip pr pc. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Sorry var ikke klar over at Tiscali ga ut fler en en IP adresse,men nå er ikke routere så dyrt heller da rundt 400 kroner da har jo man også en brukbar brannmur... Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 takker for svar. trur eg skal prøve med en switch i måra, som eg er medeiger i. så får vi sjå korleis de går. sist eg prøvde meg på router gjekk det diverre heller dårlig, det var med telenor. hadde en win98 og en winxp datamaskin, så de funka dårli. no har eg winxp på begge, og då gjekk det fint med switch (på telenor), men har ikkje prøvd noke på tiscali. og så begynner eg å bli ganske lei av å skifte ledning heile tida.. Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Ikke gå for switch.. Bedre med router. Jeg og husverten deler ei 704-linje(Tiscali), og bruker router... Da får en dynamisk deling av båndbredde.. Slik at dersom bare jeg surfer så får jeg full pupp selv om husverten sitter og sender noen eposter.. (Det er stort sett det han bruker internett til :-) Endret 26. januar 2004 av Etaten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå