Gå til innhold

Fukt i T610! HJELP MEG!

Anbefalte innlegg

var nettopp i dusjen og så ringte tlf.. dum som jeg var tok jeg den!

nå har det kommet fukt i den og når den ringte nå kunne jeg så og si ikke høre hva folk sa!!

den ringer høyt.. men høytaleren for tale var helt herpa!!

what to do?

la den ligge stille en plass?

holde den over ovnen?

HJELP!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en mobilrepratør sa att det beste du kunne gjøre med en mobil du hadde mista i en vanndamm e.l var å slå den av å legge den i frysen, for å så pakke den inn i avispapir å ta den til repratøren... Ikke vet jeg om det vil hjelpe siden du alerede har fått skader på den...

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt fuktskade på en Sony Ericsson, dog det var en T68i. Jeg anbefaler å legger den på en varm plass, ikke på ovnen, men kanskje på siden. La den ligge å tørke, mens den er skrudd av. Gjerne la den ligge i ett døgn eller mer (det er jo verdt ett forsøk?).

Det gjorde jeg, og da fungerte det meste (skjermen ble normal igjen).

Hvis ikke, må du nok levere den inn, og hvis du er heldig får du det på garantien, noe du egentlig ikke skal få når det er fuktskader som du "med vilje" påførte telefonen.

Lenke til kommentar

sleng den i ovnen på lav varme (avslått selvsagt)

HER har du en guide hvordan du skifter deksel. Det jeg ville ha gjort er å følge den helt ned til du har fått av alle dekslene og antennen (liten grønn del) (tørk evt. dekslene) (mao. punkt 8)og legge den i ovnen i et par timer i ca. 3-4 grader (på nederste rist eller no)

etter en stund tar du den ut og la den kjøle seg litt ned før du monterer alle dekslene på igjen og slår på den.

Viktig å si at garantien kanskje vil falle bort (?)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Man bør iallfall aldri putte mobilen i micro ovnen.Da knitrer og spraker det bra.jeg var på en fest engang,så kom en tulling til og velte drammen min over mobilen.En Nokia 8310,denne var da helt ny,og han fikk helt panikk og sa bare at jeg skulle slappe av,han skulle fikse.så da stappa idioten mobilen i microen,resultatet ble smeltet skjerm + noe av innmaten.Han ordnet meg selvfølgelig ny mobil.Han gikk og kjøpte en,og jeg tok med min ødelagte ned der den var kjøpt,og fikk igjen på forsikringen.Der satt jeg med 2 splitter nye tlf :p

Lenke til kommentar
Får vel heller kjøpe meg en hvit 3100 jeg kan ha med på stranda eller i båten..

..eller bare bruke en av de gamle mobilene dine (du har vel noen av de??)

da gjør d heller ikke noe om de blir stjelt eller no :thumbup:

Joda, men jeg pleier å gi de gamle videre til mamma.. men hu bruker jo ikke min gamle 3510 lenger.. Hvis hu vil ha 3510i'en min får jeg ta 3510 :p

EDIT: Dette var mitt innlegg nr. 250, har ikke sett at jeg har hatt så mange før nå.. hehe...

Endret av Anette_87
Lenke til kommentar
Lurt å vite det før sommeren vettu... Men jeg vet ikke om jeg tør å ta med min E700 ut med båten eller da.. Får vel heller kjøpe meg en hvit 3100 jeg kan ha med på stranda eller i båten..

Lurt med en reserve-mobil, selv har jeg en 8210 som fest-mobil. Til sommeren kommer jeg nok til å ta med t610'n min i båten...er jo bare å være forsiktig. Vet ikke åssen båt du pleier å være i, men selv har jeg aldri mobilen på meg i båt, har den liggendes i kabinen, finner det mest praktisk jeg. Ellers kan det kanskje være praktisk å legge den i en bag eller noe...

Lenke til kommentar

Har en liten skjergårdsjeep selv og der er det ikke trygt for en mobil noe sted.. men jeg har en liten luke jeg kan legge en bag i da... Men når vi er ute med den til hele familien så kan jeg jo ha den "inne" selv om det bare et et lite rom.. Har veldig lyst på en hvit 3100 til reservemobil.. Synes den så veldig fin ut i hvit... Men det blir vel til at jeg bruker en gammel 3510 :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...