Gå til innhold

Feil ved avspilling av dvdfilm fra dvd+r plate

Xantix

Anbefalte innlegg

Har et forunderlig problem. Har tatt backup av noen av mine dvd filmer med min plextor 708a og brukt memorex til å brenne i 8x. Detter har gått fint, men når jeg prøver å spille av filmen så fryser noen av filmene halveis eller på andre steder. Den kan også finne på å hoppe fremover av seg selv. Dette skjer ikke med alle filmene selv om det er samme type media jeg bruker. Det besynderlig er allikevel dette: Dersom jeg tar den "rare" dvd+r plata som fryser og tar en cd 2 cd kopi over på en dvd+rw 2.4 plate så blir denne kopi nr 2 helt fin..... Det er der det ikke lenger blir logisk for meg. Den "rare" kopi 1 plata virker forøverig helt utmerket på pc´en sin dvd spiller....... Noe sier meg at dersom jeg brenner i 2x så vil de blir spilt av helt fint, men da faller jo mye av vitsen med en 8x brenner bort. Samt at som sagt så er det mange av backup filmene brent i 8x som ikke fryser i det hele tatt, ser derfor ikke noe klart mønster.... Noen tips?

P.S har prøvd platene på ulike dvd spillere med samme resultat selv den fryser på ulike tidspunkt.........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er resultatet av at det blir ca 3x så mange lavnivåfeil når du brenner på 8x som på 4x med Plextor. Om du vil ha godt resultat, må du holde deg på 4x.

Men disse "lavnivå feilene" som da blir på kopi 1 hvorfor forsvinner de når man lager kopi 2 og bruker kopi 1 som kilde? Informasjonen er jo nå en gang lagret på kopi 1..... Dette som er lite logisk for meg. At kopi 2 avspillet helt fint når det er 100% kopi av kopi 1 med "lavnivå feil" ........ Vet også at jeg har oppgradert fra nero 5 til nero 6 demo versjon i det siste, så dersom de første backup´ene er helt fine så kan kanskje det også være årsak til problemene :)

Lenke til kommentar

Problemet er at når det blir mange nok lavnivåfeil, klarer ikke spilleren å korrigere dem, og så blir de "ordentlige" feil. PC-spillere, og spesielt DVD-brenneren man brukte for å brenne, klarer vanligvis å lese mindre tydelige plater enn stuespillere, og derfor kan man få kopiert en plate som ikke lar seg spille på en stuespiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...