ari_brynjar Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 hvo er forsel på 3,5'' ide og 3,5'' ide serial ata hvor finner jeg hva jeg trenger Lenke til kommentar
audunr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Serial ATA er en relativt ny standard for tilkobling av harddisken. For å kunne bruke en slik harddisk må hovedkortet ditt støtte Serial ATA. Du trenger også en annen type kabel, og muligens også en annen type strømkabel. Fortell hvilket hovedkort du har, så kan sikkert noen finne ut om du kan kjøpe en Serial ATA-harddisk. MVH Audun Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 hvo er forsel på 3,5'' ide og 3,5'' ide serial ata hvor finner jeg hva jeg trenger Vanlig IDE-ATA er den brede kabelen med 40 pins kabel og vanlig 4.pins strømkontakt. Serial Ata er den nye standarden for tilkoblinger av harddisker med en smal 7-pins datakabel og en 6pins strømkabel. Er i teorien raskere enn vanlig ide-ata og beslaster ikke cpu ved filkopiering. Hvis du kjøpte det is7-g kortet du har spurt om her før, så støtter det s-ata. Lenke til kommentar
ari_brynjar Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 jeg veit hk støtter bare ddr ram og er ganska gammel jeg skal kjøp nytt hk kan jag bruke det gamle hardisken? hva er lurast å kjøp Lenke til kommentar
ari_brynjar Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 kan jeg bruke 200GB 8MB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM uannsett hvor bra hk er??? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) DDR ram har lite med saken å gjøre. Du kan bruke den gamle harddisken, selv om det står at det nye hovedkortet støtter Serial ATA. Det støtter også din gamle harddisk. EDIT: Ja, du kan bruke den harddisken. MVH Audun Endret 25. januar 2004 av audunr Lenke til kommentar
ari_brynjar Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 jeg mener at jeg har sd ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå