erikstein Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg skal kjøpe nytt hk da mitt Abit AI7 bråker . Jeg har lest litt rundt og hørt at Abit IC7-Max3 har problemer ved diverse mem voltage? Stemmer dette? Jeg skal handle fra www.hwb.no siden jeg kan stikke innom der imorgen og hente varene. Burde jeg gå for Abit IC7-Max3 eller velge noe annet? Jeg har mailet de, og de har kun ver 1.0 inne av kortet... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Har kjørt med vers 1.0 siden det kom ut ingen problem. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Så du har ikke oppdaget mem voltfeil ved 2,9-3,0-3,1? Jeg bare fikk høre at den sliter i dette området..er litt kjedelig å kjøpe det da. Jeg får tenke meg om til imorgen Endret 25. januar 2004 av iceraven Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Joda hadde variasjoner på volten på 2,9 men ikke på 3,0 og 3,1. dette var imidlertid ikke noe problem, men er du usikker er jo Asus P4C800-E et utmeket alternativ. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Problemet er at hwb ikke har det inne...de er også de eneste som jeg kan hente hos imorgen... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det finnes ingen ver 1,1 av MAX3...det finnes bare ver 1,0. Men de nye utgavene av MAX3 er MC64 resistoren fjernet, noe som gjør at du kan kjøre med vdimm på 3,2v. De kortene som har MC64 på, har problemer med vdimm over 2,8v, slik som jeg hadde. Jeg tok bare en enkel liten mod, og vips, så kan jeg bruke 3.2v, noe som jeg ikke klarte før Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Så jeg kan "trygt" velge Max3 og bli fornøyd? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Så jeg kan "trygt" velge Max3 og bli fornøyd? Jeg er så langt fornøyd med mitt MAX3. Har ikke hatt noen problemer med det utenom det med vdimmen, men på nye utgaver så skal vdimmen funke bra på 3,2v, men ikke perfekt som mange vil si, pga. lav VTT. Jeg har som sagt fjerna MC64 resistoren, og har kjørt mine minne brikker på 240MHz 2-2-2-6 F1 3,2v i 2 timer og 25 min i memtest86, alt funka bra, ingen feil! IC7-MAX3 er absolutt ikke ett dårlig valg spør du meg, jeg tror at du vil bli meget fornøyd. Kjenner også en som har MAX3 og er fornøyd. Snakket med komplett.no for ca èn måned siden, og spurte om de hadde de nye fiksa MAX3 korta inne, men de hadde de ikke inne før neste leveranse fra abit. Jeg er ganske sikker på at de har den nye utgaven av MAX3 inne nå. Jeg vil anbefale deg å sende mail til f.eks komplett og spør om de har de nye MAX3 korta med fiksa vdimm inne, altså fjernet MC64 resistor. Endret 25. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Sender mail til hwb.no nå...se hva de svarer imorgen Takker for svar Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Jeg skal kjøpe nytt hk da mitt Abit AI7 bråker Hva mener du med at det bråker? Du kan regulere hastigheten på NB vifta. Max 3 har samme NB vifta og kortet har jo OTES kjøling som gjør at det bråker enda mer. Endret 25. januar 2004 av RansoM Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg skal kjøpe nytt hk da mitt Abit AI7 bråker Hva mener du med at det bråker? Du kan regulere hastigheten på NB vifta. Max 3 har samme NB vifta og kortet har jo OTES kjøling som gjør at det bræker enda mer. Hvis du bruker speedfan og justerer ned hastigheten på NB og OTES til 50%, så hører du ikke viftene, kjøler like bra gjør det også, kanskje MAX 1C dårligere. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg skal kjøpe nytt hk da mitt Abit AI7 bråker Hva mener du med at det bråker? Du kan regulere hastigheten på NB vifta. Max 3 har samme NB vifta og kortet har jo OTES kjøling som gjør at det bræker enda mer. Hvis du bruker speedfan og justerer ned hastigheten på NB og OTES til 50%, så hører du ikke viftene, kjøler like bra gjør det også, kanskje MAX 1C dårligere. Grunnen til at han skal kjøpe nytt hk er fordi AI7 kortet bråker. IC7 Max3 Bråker jo like mye. Hvorfor da bruke penger på et hovedkort som bråker akkurat like mye (om ikke mer)? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg ville sagt det slik. Trenger du vdimm på 3,2v, så er AI7 absolutt bedre, trenger du ikke vdimm høyere enn 2.8v, så er MAX3 det beste. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg ville sagt det slik. Trenger du vdimm på 3,2v, så er AI7 absolutt bedre, trenger du ikke vdimm høyere enn 2.8v, så er MAX3 det beste. Max3 er marginalt bedre enn AI7 når det kommer til benchmark. AI7 har stabil vdimm, bråker mindre, og koster nesten halvparten. Han har et AI7 fra før (?) hvorfor kjøpe et nytt Max3? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Sammenligning av MAX3 og AI7 http://www.tweaktown.com/document.php?dTyp...dId=577&dPage=5 Edit: VTT skal være halvparten av det vdimmen er. Når jeg har vdimm på 3,2v så ligger VTT på 1,40v...det er ikke bra nok egentlig, men når jeg har testa en masse på dette, uten stabilitet problemer, så virker det ikke så altfor galt. Men selvfølgelig, så kunne jeg ha ønskt meg bedre VTT. AI7 har ett nytt volt system, noe som gjør at det er mer volt stablit ann MAX3 er. Har du ett AI7 fra før av, er det ikke så stor vits i å bytte til MAX3, det er ikke merkbar forskjell mellom de kortene, utenom benchmarks. Prøv å last ned speedfan, skru ned farten på NB kjøleren. Endret 25. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Sammenligning av MAX3 og AI7 http://www.tweaktown.com/document.php?dTyp...dId=577&dPage=5 Takk, det bekreftet alt jeg sa..... Overall we enjoyed the overclocking abilities as well as the all new uGuru overclocking and system monitoring system as well as its relatively cheap price tag with performance comparable to the more expensive IC7 MAX3 solution. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Da er vi jo enige Bruker selv et IS7 som yter like bra som et MAX3. Har hatt to MAX3 selv men solgt dem igjen. Har ingen hensikt for meg å ha MAX3, IS7 kortet mitt har 3.27V vdimm og jeg har ingen problemer med at VTT er lav (1.4V). Edit: Jeg vil si at eneste grunnen til å kjøpe Max3 er "bundelen" (som de fleste ikke har bruk for), skrytefaktoren og grunnen til at jeg kjøpte det - overklokking. De fleste Max3 klarer høyere FSB enn AI7 og kan også kjøre med PAT ved 5:4 og 3:2 divider. Endret 25. januar 2004 av RansoM Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det finnes ingen ver 1,1 av MAX3...det finnes bare ver 1,0. Men de nye utgavene av MAX3 er MC64 resistoren fjernet, noe som gjør at du kan kjøre med vdimm på 3,2v. De kortene som har MC64 på, har problemer med vdimm over 2,8v, slik som jeg hadde. Jeg tok bare en enkel liten mod, og vips, så kan jeg bruke 3.2v, noe som jeg ikke klarte før OK, jeg hadde dette med mulighet for å kjøre 3,2 det stemmer nok. Glemte bare en liten ting det var det aller første eksemplaret jeg hadde som var ustabilt, dette var av de første som kom til Norge og det retunerte jeg og fikk nytt hos komplett tror jeg fikk det nye i okt 03, så da skall det neppe vere noen fare for å få dem nå. Blir fort mange kort og holde styr på. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 ...grunnen til at jeg kjøpte det - overklokking. De fleste Max3 klarer høyere FSB enn AI7 og kan også kjøre med PAT ved 5:4 og 3:2 divider. her også Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Eneste jeg ikke liker ved mitt AI7 er at transistorene rundt cpu "bråker" ved belastning...dette er selvfølgelig en liten filleting, men jeg vet jo ikke om de kan gå fyken(?) om de da engang gjør det så kan jo mere av utstyret mitt gå Jeg har AI7, er meget fornøyd, utenom den pipelyden selvfølgelig Om dette kan fikses med en bios oppdatering er vel lite trolig, ergo jeg må sende kortet inn til komplett (evig tid i vente) for så vente på at det kommer tilbake... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå