brostein Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hallo! Trenger litt hjelp jeg. Jeg skal nemelig formatere dataen for å så installer windows XP på nytt. Hvordan formaterer jeg dataen? går det ann å gjøre det med windows xp cd`en? i så fall hvordan??? takk på forhånd.... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Dette har vært ope ganske mange ganger på dette forumet før - Lær deg å søke men jeg skal være snill og gi deg link til en annen gang det har blitt tatt opp! Trykk her Edit: Du formaterer ikke dataen, men harddisken Endret 25. januar 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
sim Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Sett i CD, start på ny, velg i installasjonen at du vil installere på ny, velg at den skal formatere disken din og deretter installere på ny. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Har du NTFS filsystem så starter du opp med XPcden og formaterer via den. Har du FAT32 kan du bruke en Win98 oppstartsdiskett og bruke format c: Vet du ikke hvilket filsystem du har så høyeklikker du på partisjonen du skal formatere og ser ved siden av filsystem. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 går det ikke bare an å høyreklikke på station C: og deretter trykke på formater? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Nei, for da er du inne i Windows. Windows er jo avhengig av dataene som ligger på den disken. Den absolutt beste måten er å boote fra WinXP cd-platen og slette partisjonen, opprette en ny og installere på den. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Start PC-en legg inni winxp CD-en og den booter vis ikke den booter fikser du dette i hovedkort oppsettet. Etter den har bootet CD-en velger du den harddisken så winxp ligger på og så formaterer du og så leger du inn winxp på ny. Endret 1. juni 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Start PC-en legg inni winxp CD-en og den booter vis ikke den booter fikser du dette i hovedkort oppsettet.Etter den har bootet CD-en velger du den harddisken så winxp ligger på og så formaterer du og så leger du inn winxp på ny. Kanskje ingen vits å komme med svar på spørsmålet nå 5 måneder etter at det ble spurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå