Simen1 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta:Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader! Joda. Å bruke kjølepasta mellom metallflatene verus metall mot metall kan faktisk utgjøre så mye. "Thermal pad" er også langt langt bedre enn å ikke ha noe som helst i mellom. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Hadde selv en forskjell på 5-10 grader uten kjølepasta (kjedet meg, liker å eksperimentere), og det er et godt stykke unna 40 grader. Greit, jeg skal ikke diskutere om dette for jeg vedder mye på at du har en del mer kunnskap om dette, men jeg sier bare at det trenger ikke være tilfellet. Endret 27. januar 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta:Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader! Joda. Å bruke kjølepasta mellom metallflatene verus metall mot metall kan faktisk utgjøre så mye. "Thermal pad" er også langt langt bedre enn å ikke ha noe som helst i mellom. 40 gradere? Det tviler jeg sterkt på. Selv har jeg testet litt med og uten kjølepasta i en "rigg" jeg har satt opp nylig. Det består bl.a. av en AMD Athlon 1.0GHz, en gammel CoolerMaster kjøler og et MSI K7N2GM-L hovedkort som ligger på et bord. Temp. måleren er nok noe gal (viser for lite), men forskjellene er tydelige (idle mode, målt i bios): A) Uten kjølepasta: 45 grader B) Med billig kjølepasta fra Komplett: 44 grader C) Med Artic Silver 3 kjølepasta: 41 grader Romtemperatur: Ca 20 grader. Som du ser i dette tilfellet, så fikk jeg 4 grader kjøligere CPU med en bra kjølepasta, for varmere CPUer kan forskjellene være større. Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 salte aper: Gjør som iperik sier, kontakt fyren som solgte dette til deg og be han fikse det. PS. Har du sjekket at tempen stemmer ved å sjekke i andre programmer, bios eller ved å kjenne etter med fungeren på kjøleribba? (prosessorkjøleren er den som sitter nært men like "under" strømforsynigs-boksen) jeg skjekker tempraturen på bios men hva heter sånne programmer der du kan skjekke temraturen?noen som vet? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du har ikke tilfeldigvis q-tec sit lille billig kabinett. Der strønforsyninga sitter vertikalt. Der kan det lett bli så varmt fordi det er cirka 1,5 cm mellom psu og cpu vifte så cpu vifta får ikke sugd nok luft... Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 nei jeg vet ikke hva det heter men fant en bilde av den her Lenke til kommentar
lperik Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Det er det qtec kabinettet D-Fender snakker om ja Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 er det kabinettet som er dårlig? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Har selv det kabinettet (med et eldre 500MHz AMD-k2 system i) og det er veldig liten plass mellom psu og cpu-kjøler. Prøv å ta ut psu (legg den på siden av pc-en e.l.) og se om temperaturen blir mer normal.. Edit: SF Endret 28. januar 2004 av Snorre123 Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 takk for tipse men han jeg kjøpte pcen av skal komme å se på den!idag tror jeg Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har samme kabb og med psu'en inni fikk jeg 60grader konstant og cpu viften gikk for fult heller tiden på grunn av at det var nesten ingen avstand mellom psu og cpu vifte. Tok ut psu'en og la den oppå kabbet og tempen sank til 40grader . Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 takk for tipse men han jeg kjøpte pcen av skal komme å se på den!idag tror jeg Glimrende! Da ordner det seg nok.. (spør gjerne hva han gjør og hva som var feilen og fortell til oss... vi er noen nyskjerrige vesen) Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hva slags komponeter er det i PCen? CPU, CPU kjøler, hovedkort, kabinett, kabinettvifter etc. Selv om du ev. ikke har kjølepasta, så har det ikke så mye å si: Ca 4 til 10 grader avhengig av utstyr og belastning. Likevel er 83 grader alt for mye. Kabinett:Miditower 350W power Amd AthlonXP 2400+ 512Mb ram Maxtor Diamond plus9 80GB Geforce 4 Mx 440 With AGP8X Asus A7V8X kabinettvifte husker jeg ikke! jeg har ikke noe cpu kjøler vis ikke vifta er det da har 2 vifter None som leste det siste her? jeg har ikke noe cpu kjøler vis ikke vifta er det da har 2 vifter Noe som ringer en bjelle eller har jeg misforstått noe veldig? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Han må ha en cpu vifte ellers så ville den nok aldri startet Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Han må ha en cpu vifte ellers så ville den nok aldri startet ja, men sånn som han skriver det høres det ut som at det er lagt 2 vifter oppå prosessoren uten noe slags kjøler i mellom... Og det hadde vel vært mindre lurt Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 dette virker som hovedkort problem..ta og kjenn på kjøleribba brener du deg så er den faktisk på 83 grader.. om ikke så er det hovedkortet som leser feil.. lever inn å få den fiksa.. dette er garanti sak om den var slik fra begynnelsen Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 ja har ringt ham han sa jeg skulle oppgradere biosen først!! på www.asus.com og skjekke om det hjelper Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 lol ogsån oppgraderer jeg bios? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du tar en diskett og legger den nye biosen på den. Og restarter og botter opp fra disketen. Er ikke sikker på om Asus tar LiveUpdate med det står vel... Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Nå har jeg hatt pcen i ca 3måner,og tempraturen bare stiger og stiger.akuratt nå er den 75C på 1,5GHz begynner cpu å bli ødelalgt.for jeg har garanti på den så jeg vil gjerne ha en ny cpu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå