Kjetil Lura Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 salte aper: Har du mulighet til å ta noen bilder av cpu'en din, så vi kan se de to viftene som du skriver om? Klarer ikke å plassere problemet ditt i knollen min. Men det virker som du har dårlig kontakt mellom cpu core'n og kjøleribben. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Gi jææævelen beskjed om at han må bygge den om. Det kabinettet suger skikkeli mye kuk!!! Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 salte aper: Har du mulighet til å ta noen bilder av cpu'en din, så vi kan se de to viftene som du skriver om? Klarer ikke å plassere problemet ditt i knollen min.Men det virker som du har dårlig kontakt mellom cpu core'n og kjøleribben. hmmmm ja skal prøve til kvelden Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Gi jææævelen beskjed om at han må bygge den om. Det kabinettet suger skikkeli mye kuk!!! jeg har ringt han flere ganger og sendt sms!! men han sier at jeg skal ringe ham om en time osv.. så derfor så vil jeg at hele pcen begynner å brenne! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 så derfor så vil jeg at hele pcen begynner å brenne! Slæng'en(PC'n) i ovnen et par timer, så sier du når han kødden kommer at han burde ha kommetet litt før, og at får værsgo' erstatte pc'n Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 jaja......for ikke kontakt med selger har prøvd å ringe,sms og email til han i mange uker Så burdte jeg kjøpe ny kabinett da Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) ja.... men kan du ta bilde av hvordan det ser ut på hovedkortet ditt? Jeg har Q-tec, men hadde 63c da... tips: har du noen ledige plasser til CD/DVD-spiller? If so... Åpne opp de, og la de være åpne... da tror jeg tempen synker en del.. rundt 10c prøv å åpne opp sidedøra (venstre)... da synker det nok enda ca 10c.... kom tilbake å post resultatet... ok? Q-tec suger, men funker hvis man er kreativ Endret 3. mars 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta:Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader! Joda. Å bruke kjølepasta mellom metallflatene verus metall mot metall kan faktisk utgjøre så mye. "Thermal pad" er også langt langt bedre enn å ikke ha noe som helst i mellom. 40 gradere? Det tviler jeg sterkt på. Selv har jeg testet litt med og uten kjølepasta i en "rigg" jeg har satt opp nylig. Det består bl.a. av en AMD Athlon 1.0GHz, en gammel CoolerMaster kjøler og et MSI K7N2GM-L hovedkort som ligger på et bord. Temp. måleren er nok noe gal (viser for lite), men forskjellene er tydelige (idle mode, målt i bios): A) Uten kjølepasta: 45 grader B) Med billig kjølepasta fra Komplett: 44 grader C) Med Artic Silver 3 kjølepasta: 41 grader Romtemperatur: Ca 20 grader. Som du ser i dette tilfellet, så fikk jeg 4 grader kjøligere CPU med en bra kjølepasta, for varmere CPUer kan forskjellene være større. men i alle dager! logikk brist deluxe.. Selv om din prosessor ikke sank med 40 grader, vil jeg jo si det er stor mulighet for at den kan falle så mye på denne prosessoren som er oppe i 80 grader. Hvis din hadde sunket med 40 grader hadde tempen ligget 15 grader under rom-temp noe som er umulig med luftkjøling i et rom med 20 grader. noen her bruker argumenter som ikke holder mål. Jeg tror det er elendig kontakt mellom kjøleribbe og prosessor kjerne som er årsaken her, og det fikser man med en god klyse kjølepasta. Edit:...Nei du trenger ikek nytt kabinett, men kanskej du burde tenke på noen kabinettvifter.. Endret 3. mars 2004 av Cain_85 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Selv om din prosessor ikke sank med 40 grader, vil jeg jo si det er stor mulighet for at den kan falle så mye på denne prosessoren som er oppe i 80 grader. Hvis din hadde sunket med 40 grader hadde tempen ligget 15 grader under rom-temp noe som er umulig med luftkjøling i et rom med 20 grader. noen her bruker argumenter som ikke holder mål. Word... enklere å få ned en cpu på 80c mange grader, enn en på 45c.... det sier seg selv... og man er rettogslett dum hvis man sammenligner dette Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta:Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader! Joda. Å bruke kjølepasta mellom metallflatene verus metall mot metall kan faktisk utgjøre så mye. "Thermal pad" er også langt langt bedre enn å ikke ha noe som helst i mellom. 40 gradere? Det tviler jeg sterkt på. Selv har jeg testet litt med og uten kjølepasta i en "rigg" jeg har satt opp nylig. Det består bl.a. av en AMD Athlon 1.0GHz, en gammel CoolerMaster kjøler og et MSI K7N2GM-L hovedkort som ligger på et bord. Temp. måleren er nok noe gal (viser for lite), men forskjellene er tydelige (idle mode, målt i bios): A) Uten kjølepasta: 45 grader B) Med billig kjølepasta fra Komplett: 44 grader C) Med Artic Silver 3 kjølepasta: 41 grader Romtemperatur: Ca 20 grader. Som du ser i dette tilfellet, så fikk jeg 4 grader kjøligere CPU med en bra kjølepasta, for varmere CPUer kan forskjellene være større. men i alle dager! logikk brist deluxe.. Selv om din prosessor ikke sank med 40 grader, vil jeg jo si det er stor mulighet for at den kan falle så mye på denne prosessoren som er oppe i 80 grader. Hvis din hadde sunket med 40 grader hadde tempen ligget 15 grader under rom-temp noe som er umulig med luftkjøling i et rom med 20 grader. noen her bruker argumenter som ikke holder mål. Jeg tror det er elendig kontakt mellom kjøleribbe og prosessor kjerne som er årsaken her, og det fikser man med en god klyse kjølepasta. Edit:...Nei du trenger ikek nytt kabinett, men kanskej du burde tenke på noen kabinettvifter.. Du er nok helt på bærtur, kan du dokumentere din påstand? Endret 4. mars 2004 av hn66 Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 husk at cpu nå til dags lager utrolig mye varme.. kjølepasta har sinnskt og si men ikke hele 40 grader.. den kan ha noe og si på ca 20 elns Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 nå har jeg åpna 2 cdrom spillere og åpna venstre sdedør cpu tempen er nå 59C på 1,5Ghz skal egentlig være 2Ghz da Hvor får jeg kjøpt kjølepasta??? Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 sorry men får ikke tatt noen bilder nå kameraen funker ikke Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Det kan vel ikke tenkes at du har Vcore altfor høy? (Volten på prosessoren har mye å si) Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 nå har jeg åpna 2 cdrom spillereog åpna venstre sdedør cpu tempen er nå 59C på 1,5Ghz skal egentlig være 2Ghz da Hvor får jeg kjøpt kjølepasta??? Kjølepasta som Artic Silver 5 får du bl.a. kjøpt på www.microplex.no, www.netconnection.no og www.3dfxcool.no Den koster ikke mer enn typisk 65 kr, men porto kommer jo i tillegg. Se link. Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Nå har ikke jeg lest alle inlegga her, men er du sikker på at du har fått en xp2400 og ikke noe overklokka møkk?? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Har du egentlig prøvd det folk har spurt deg om å prøve her? Alstå. - Ta ut PSU og sett det opp på kabinettet eller et annet sted som passer som ikke er inni kabinettet? - Du sier du ikke har cpu vifte? Er det en svær metalldings med riller på i pc'n din? - åpne sidedører og alt som er Virker kanskje som om jeg tror du er newbie her, men ja det kan virke litt sånn når du ikke tar imot tips/gir respons om det folk tipser deg om. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg gikk ned ca. 14 c idle temp med planslipt kjøler og AS5. 80-15=65c og det er ikke så voldsomt. Spessielt ikke med det kabinetet. Jeg tror at problemet er kabinettet og dårlig kontakt mellom cpu og kjøler. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Ikke for å være stygg eller noe, men de fleste feil er brukerfeil. Er du sikker på at du ikke har fiklet i bios eller lignende? Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Det kan vel ikke tenkes at du har Vcore altfor høy? (Volten på prosessoren har mye å si) VCOREA:1,68V: VINRO :1,68V +3.3V :3.33V +5V :4,89V +12V :12,59V Er det normal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå