salte aper Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 cpu temp min er 78-81C,jeg må sette ned cpuen til 1500GHz når den egentlig skal være 2GHz.på 1,5GHz funker den fint borsett fra at når jeg skal logge av eller starte på nytt så slår den av seg og bruker 100år på å komme inn på windows igjen. vis jeg kjører den på 2GHz da..... da skrur pcen av seg og får ikke start på pcen på en god tid!! noen som vet hva jeg skal gjøre?pcen er ganske ny og jeg har garanti på den! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 cpu temp min er 78-81C,jeg må sette ned cpuen til 1500GHz når den egentlig skal være 2GHz.på 1,5GHz funker den fint borsett fra at når jeg skal logge av eller starte på nytt så slår den av seg og bruker 100år på å komme inn på windows igjen.vis jeg kjører den på 2GHz da..... da skrur pcen av seg og får ikke start på pcen på en god tid!! noen som vet hva jeg skal gjøre?pcen er ganske ny og jeg har garanti på den! Vel vel.. er heatsinken helt plant montert mot prosessoren bla bla.. og viften fungerer som den skal..bla bla.. Brukt kjølepasta? Søk gjerne på forumet så finner du mange tips.. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 gjør klar brannslangen du...og se om cpuvifta går rundt... har du pasta i mellom cpu og kjøleribbe? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Siden du opplever ustabilitet så er kanskje temperaturen nogenlunde riktig. Eller ihvertfall i faresonen. Sjekk at kjøleribben er riktig montert og at viften går. Det skal godt gjøres å få så høye temperaturer hvis alt er riktig montert Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det hadde vore greit om du hadde skrevet kva slags kjøling du bruker. Har det blitt brukt as eller anna thermal paste? Er det systemet som står lista i maskinvarelista di? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Prøv og sette instillingene i bios til default. eller oppdater bios, du har jo alltids garantien vis dete ike skulle fungere Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta: Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader! Enten montert feil, eller så har han plassert pc inni peisen. Skal ikke gå ann å få så høye temperaturer uten feilmontert kjøling. Du sier du har garanti på pcn? Da kan det vel tenkes at du har kjøpt en pakkepc? Lever den inn å forklar problemet om du ikke klarer å finne det ut selv. Uansett om temperaturen er riktig så skal du ikke finne deg i en ustabil pc. Endret 25. januar 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 er det pakkepc lever den inn så slipper du å miste garantien Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) hei har problemer med interneten for tiden!!! viftene fungerte bra men jeg vet ikke om det er no kjøleplasta/kjøleribbe på den. det er ikke pakke pc det er bygd , jeg kjøpte den en kar og han ga meg 2 år garanti!!! Endret 27. januar 2004 av salte aper Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 sånn Begge viftene funker!!.men jeg har ikke noe kjøleplasta trenger jeg det?foresten så fikk jeg en ny rekord igår på 83C Lenke til kommentar
InFlamez Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 kjølepasta kan være en god ide ja! Lenke til kommentar
trust_any1 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Sjekk om vifta står rett vei... Ofte er det et slags hakk "under" selve kjøleribba, og det "hakket" skal være over forhøyningen i socketen... Kjenner noen som gjorde denne feilen, og opplevde det samme... Lenke til kommentar
lperik Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 det er bygd , jeg kjøpte den en kar og han ga meg 2 år garanti!!! Kontakt personen du kjøpte den av og si at noe er galt! Har den vært sånn fra første stund du fikk den, eller har det skjedd etterhvert? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hva slags komponeter er det i PCen? CPU, CPU kjøler, hovedkort, kabinett, kabinettvifter etc. Selv om du ev. ikke har kjølepasta, så har det ikke så mye å si: Ca 4 til 10 grader avhengig av utstyr og belastning. Likevel er 83 grader alt for mye. Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Sjekk om vifta står rett vei... Ofte er det et slags hakk "under" selve kjøleribba, og det "hakket" skal være over forhøyningen i socketen...Kjenner noen som gjorde denne feilen, og opplevde det samme... hmm har skjekket viftene men skjønte ikke så mye vet ikke hvem av dem som er prossesoren engang...lol men er du sikker på at det kan være derfor? Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 det er bygd , jeg kjøpte den en kar og han ga meg 2 år garanti!!! Kontakt personen du kjøpte den av og si at noe er galt! Har den vært sånn fra første stund du fikk den, eller har det skjedd etterhvert? ja det er nok det beste skal gjøre d imorra pcen fungerte egentlig helt fint da den var ny men etter hvert så begynte pcen å bli ustabil osv osv.men på førsten så kjørte den yo helt fint på 2GHz! tror du at det er noe jeg har gjort? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hadde en kopiss som hadde det samme problemet. Han hadde glemt å ta av den beskyttelsestapen som sitter på pastaen på kjøleribba. Sjekk den! -Chief- Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Hva slags komponeter er det i PCen? CPU, CPU kjøler, hovedkort, kabinett, kabinettvifter etc. Selv om du ev. ikke har kjølepasta, så har det ikke så mye å si: Ca 4 til 10 grader avhengig av utstyr og belastning. Likevel er 83 grader alt for mye. Kabinett:Miditower 350W power Amd AthlonXP 2400+ 512Mb ram Maxtor Diamond plus9 80GB Geforce 4 Mx 440 With AGP8X Asus A7V8X kabinettvifte husker jeg ikke! jeg har ikke noe cpu kjøler vis ikke vifta er det da har 2 vifter Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 salte aper: Gjør som iperik sier, kontakt fyren som solgte dette til deg og be han fikse det. PS. Har du sjekket at tempen stemmer ved å sjekke i andre programmer, bios eller ved å kjenne etter med fungeren på kjøleribba? (prosessorkjøleren er den som sitter nært men like "under" strømforsynigs-boksen) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta:Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader! Joda. Å bruke kjølepasta mellom metallflatene verus metall mot metall kan faktisk utgjøre så mye. "Thermal pad" er også langt langt bedre enn å ikke ha noe som helst i mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå