Gå til innhold

Digipen sommerkurs i spillprogramering

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å dra til Digipen universitetet i USA for å ta et kurs i spillprogramering til sommeren. Siden det er veldig dyrt å bo alene på hotell hadde det vært veldig kjekt å kunne reist sammen med noen.

Kurset varer i 2 uker og inneholder det meste innen grunnleggende spillprogramering.

For mer info se workshops.digipen.edu
Send meg gjerne en mail hvis er interesert i å dra eller lurer på noe:
[[email protected]][email protected][/email]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På et to ukers kurs i spill-programmering er det nok begrenset hva du vil få bruk for av noen ting, for det blir jo enten veldig overfladisk, eller veldig snevert.

For programmering generelt er det nok ingen ulempe å ha litt sans for tall... Kan vel være rimelig tung matte som ligger bak diverse algoritmer i programmer.

...men nå er ikke jeg noe programmerings-geni, så det er sikkert andre kloke hoder her som kan mer om det. :dontgetit:

Lenke til kommentar

For å bare ta det: de som trives med programmering trives som oftest også veldig godt med matematikk. Grunnen kommer nok av at begge to bygger på sterke logiske sammenhenger med strikte regler og at begge to er nært knyttet til hverandre rent funksjonsmessig.

Spillprogrammering _kan_ være rimelig matematisk intensivt, avhengig av hvilken del av spillet du utvikler. Dersom du jobber med selve motoren er det nødvendigvis en del matematikk involvert, ettersom det her gjelder å gjøre ting mest mulig effektivt, samtidig som man klarer å faktisk representere og få gjennomført det man skal.

Den mindre krevende delen (rent matematisk) er selvfølgelig all programmeringen som er _rundt_ selve motoren, slik som alle verktøy som brukes for å utvikle et spill, grensesnitt, alt som skal brukes mot motoren og så videre.

Generelt sett vil jeg anbefale folk som er interessert i spillprogrammering å ta et årskurs på en høgskole innenfor informatikk, gjerne dypere enn det om man er interessert i emnet også. Det er få ting som gir deg en bedre, generell forståelse av programmering og generell applikasjonsutvikling enn et halvår med algoritmer og datastrukturer sammen med generell språkforståelse (og da snakker vi ikke om fransk eller italiensk :)).

Lenke til kommentar
På et to ukers kurs i spill-programmering er det nok begrenset hva du vil få bruk for av noen ting, for det blir jo enten veldig overfladisk, eller veldig snevert.

Ja, det blir jo veldig basis, men det er trossalt 70 timer så litt lærer man nok.

Lenke til kommentar

For programmering generelt er det nok ingen ulempe å ha litt sans for tall... Kan vel være rimelig tung matte som ligger bak diverse algoritmer i programmer.

...men nå er ikke jeg noe programmerings-geni, så det er sikkert andre kloke hoder her som kan mer om det. :dontgetit:

Dette er vel en grei innføring i faget. Er vel ingen som forventer at man blir programmeringsekspert på dette. Godt alternativt til Språkreiser (les legitimert fylletur). Man får kanskje se hva som kreves i dette og faget og om det er noe for en, samtidig som en får en ferie.

Og ja.. det masse matematikk. Blir ikke dyktig i dette faget på 1,2,3.

Ellers så har du muligheter for å utdanne deg i Norge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...