Minty123 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 til nyere radeon kort har du omega drivere som vistnok skal være det beste.. men til et gammelt geforce4 ti4800 kort, hva er der til å anbefalest ? noen som har en eventuel url til den beste driveren til dette kortet ? finner ikke noe jeg.. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det er vel ikke værre enn å bruke noe fra 4x.xx "generasjonen" av Detonator-driverene vel? Lenke til kommentar
nlaBlah Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 først, Mr.Crunch vil jeg si at det er stor forskjell på driverne fra nVidia, de såkalte detonator driverne. De nyere detnoator 5x.xx er beregnet for nyere kort, som FX, men selv innenfor 4x.xx kan det være stor forskjell på hvordan skjermkortet oppfører seg. For eksempel scorte jeg ca 14000 poeng på 3dmark01 med med drivere fra 43.xx serien, husker ikke nøaktig i farten, mens med senere versjoner har sunket ned til i underkant av 11000. kanskje var det bare en veldig god dag for c'n min da, hva vet vel jeg menmen, på den annen side skal visstnok StarStorm (tweakede nVidia drivere, med tanke på ytelse og effektivitet) driverne være de bedre for Geforce 4 Ti4200, Ti 4800Se osv, enn de standard detonatordriverne. ... 44.67q(uality) eller 44.67p(erformance).. foreslår at du roter litt rundt på forumene på guru3d.com (offtopic, skole suxx, grr) Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 For "eldre" kort i Ti serien har jeg erfart det samme som nlablah(whatever), de gamle detonator 4x.xx har funket pittelitt bedre på mitt Ti4600. De nye forceware driverene (5x.xx) er optimalisert for FX-kort, men gir også bedre støtte for div. nye DX 9.0 funksjoner på eldre kort.(Uten at jeg vet akkurat hvilke) Kjører nå Forceware på 4600`en, stabilt og greit nok hvis du ikke er fryktelig opptatt av score i 3d mark. En eller annen "guru" sa engang at man skulle holde seg litt reservert i forhold til å laste ned de nyeste, hotteste, driverene. Ofte er de gamle gjennomprøvede driverene mer stabil og gir bedre ytelse. Lenke til kommentar
nlaBlah Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 tihi, likte du ikke nicket mitt, Swixz? btw, har du to pc'er ? pga signatur EP 8RDA3+/XP2500~3200/_FX5900_? Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Vanskelig navn ja...Og ja, jeg har to PC`er Den i siggen og en med XP2200/MSI KT4Ultra/1024Mb/AsusTi4600 Multiplayer vet du... Egentlig fordi jeg har en fetisj som gjør at jeg stadig må ha nye duppeditter til maskinen, slik at jeg får deler til overs, som igjen blir til nye maskiner. En tredje pentium-maskin holder på å vokse seg ut av dele-skuffa mi nå...Må ha en Raptor snart, bare MÅ ha det! Tror bortimot alle her på forumet har samme fetisj!? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 noen som har en url til sidene til noen av disse driverne ? det ville gjort dagen min fullkommen Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 er ikke Asus å nvidia to forskjellige produsenter ? Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Alle kort-produsenter legger ved egne drivere, men kortene som benytter seg av nvidias prosessor har alltid "sløvere" drivere enn de nvidia selv leverer. Nvidia sine drivere virker på alle kort med deres prosessor. Ergo slipper du å lete rundt etter drivere. Nvidia sine er best. Det er noe av grunnen til at jeg foretrekker Nvidia, selv om jeg hadde fått mer kort for pengene ved å kjøpe ATI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå