Gå til innhold

To 17" eller en 19"? LCD

Anbefalte innlegg

Har ikke noe problem med liten skrift, kjører 1400x1050 på min 14" laptop skjerm og synes det er kjempe deilig... Har alltid likt litt høyere oppløsning, så ble litt skuffet da jeg fant ut at 19" LCD hadde samme oppløsning som min nåværende 17" LCD... PS, jeg har fra før en LCD skjerm som sikkert er verre enn alt, det er en ADI MicroScan A704, hvordan er denne i forhold til andre 17" LCD skjermer? Skjermen er "stor og stygg" med kant fra det -der det er svært varmt-...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig ville jeg nok ha kjøpt 2 Hyundai Q17S! Det er så utrolig artig med 2 skjermer! Jeg vil tro det blir enda bedre med 2 LCD skjermer!

Dårlig anbefaling spør du meg. Q17s konverterer analoge signaler på en helt grusom måte så bildekvaliteten er utrolig dårlig når den får analogt signal. Skal man kjøre dual LCD på skjermkort uten dual DVI så bør man kjøpe en skjerm som takler analoge signaler bra.

+ annet dill dall

Anders er en mann som har peil og jeg støtter han i stort sett alt han sier.

Lenke til kommentar
jeg kan røpe at du ikke kjøper acer 1711 når du har lest testen :p

tester du noen skjermer fra acer i xx21-klassen?

jeg har kjøpt meg en al2021, og det hadde vært kjekt å vite hvordan den er... i forhold til andre liksom... (jeg vet den har rompe TN+film panel så jeg er litt mistenksom..)

tester kun an acer dessverre:(

Lenke til kommentar

Kjører nå en NEC LCD1860NX på DVI, og en LG L1710B som skjerm nummer to på analog. LG skjermen imponerte meg med bra analog inngang, kan ikke si at LG skjermen gir dårligere bilde.

Er i det hele tatt veldig fornøyd med LG skjermen, men NEC LCDxx60NX serien har ett bedre og mer solid design (bortsett fra de usynlige "stealth" knappene).

Når det gjelder det å kjøre to skjermer i dual, så var det en liten revolusjon for meg. Jobber med software utvikling, og det å få en ekstra desktop er direkte tidsbesparende.

Nå har jeg riktignok brukt en god D-SUB -> DVI-I kabel mot LG skjermen, slik at D-SUB pluggen fortsatt er ledig til diverse bruk, dvs. det er fortsatt analoge signaler med de går inn på DVI pluggen. LG skjermen er en av få som har DVI-I i tillegg til D-SUB, vanlig er DVI-D som bare tar digitale signaler ved siden av en D-SUB.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

Men dere som virkelig har peiling, finnes det en kort og enkel (n00b) forklaring på hva som skiller en bra og en dårlig LCD skjerm? Skjermen jeg har nå har 25ms, 250 cd/m2 og skal visst ha 170grades synsvinkel horisontalt og vertikalt, men dette synes jeg virker litt søkt fordi jeg kan se forskjeller i bildet fra bunnen og toppen på skjermen hvis jeg sitter rett foran den (noen jeg vanligvis gjør), eller er dette normalt for LCD skjermer? Men alt i alt er jeg svært fornøyd med skjermen, untatt den feite kanten, er vel ca like tykk som pekefingeren og langfingeren min tilsammen (finner ikke tommestokken)...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Flott! Godt å høre, men en annen ting, leste et sted at hvis en skjerm er svart (altså fargen på skjermen ;) ) så oppfyller ikke skjermen mer enn TCO 99, er dette bare tull? Hvis det er sant blir det jo litt vanskeligere å sammelikne en svart skjerm (som jeg skal ha) med andre, ihvertfall med TCO...

Lenke til kommentar

stemmer det med fargen

Det som er nytt i TCO 03 er at skjermen må minst være mulig å vinkle den 20 grabder vertikalt og at den enten må være høy- og senkbar eller utstyr med vesafeste. En annen intresant nyhet i TCO 03 er at det stilles krac til fargegjengivelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...