schmelck.no Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Hei! skal kjøpe ny skjerm, enten en samsung syncmaster 193T eller kanskje to 17"... Hva blir best? Fordeler mot ulemper? Har dette skjermkortet, vil det kunne gå ann å koble to skjermer sammen på det? Det skal støtte to skjermer (tror jeg)... PS jeg har lest LCD guiden her på forumet... Hvilke 17" har tynn (nok) kant til billigst penge, farge har ingen betydning, pris er mye mer innterresant. Bruker PC'en til litt lettere videoredigering, surfing, java progammereing og litt CS. Helst max 8000kr. Takk for alle svar. Endret 25. januar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 En god 19" er like god som en god 17", men hvis du skal ha to 17" og ikke skal koste mer enn 8000,- får du 2 middelmådige skjermer, men hvis du kun skal bruke det til det du beskriver holder dette lenge. 17" til rundt 4000,- finner du i bøtter og spann, altså du har mye å velge i! Smak og behag, men du kan jo se leser-ratingene på LCD-skjermer her inne på HW.no. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har sett litt rundt, men er så utrolig mye å velge i mellom, så hvis noen har noen konkrete forslag så gjerne kom med dem Skjermkortet mitt har 1 VGA og en DVI utgang... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Hehe, altså 8000kr tilsammen... Det som er litt kjipt er at mitt skjermkort kun støtter to skjermer samtidig med VGA (D-sub) kontakter... Tenkte mer på denne en kamerat av meg kjøpte den og er kjempe fornøyd, men er ikke helt sikker på hvor tykk kanten er. Noen som har erfaringer med hvor tynn en kant bør være før det blir irriterende? Går vel evt. ann å "overlappe" litt? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Personlig ville jeg nok ha kjøpt 2 Hyundai Q17S! Det er så utrolig artig med 2 skjermer! Jeg vil tro det blir enda bedre med 2 LCD skjermer! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Hvor tykk er kanten på den skjermen? Er litt i overkant av hva jeg kunne tenkt å gi for skjerm, men... Det som også er litt dumt med 19" er jo at (nesten) alle kun klarer 1280x1024, noe min 17" også klarer, men med to 17" blir det jo liksom 2056x1024... Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det blir surt å kjøre to 17" når den ene har super bildekvalitet og den andre er middelmådig siden den må kjøres analogt. Hold deg til en skjerm du. Skal du ha 19" så ta samsung 193t. Har ikke sett noen andre jeg egentlig vil anbefale veldig. Men uansett bør du vente til den STØRSTE lcd testen kommer ut om en uke eller to Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Begge vil ha lik(e dårlig) bilde kvaitet fordi begge har kun d-sub... Har forresten en 17" LCD koblet til med D-Sub nå og synes det holder i massevis for meg, har vel sikkert ikke så god peil som dere... Leste det på LCD guiden og der skulle visst Acer skjermen også bli testet! En uke eller to? Sikkert? Endret 25. januar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Enda et spørsmål... Går det ann\hvordan er det å spille CS med to skjermer? Hvis det ikke funker, kan jeg da f.eks spille cs på den ene skjermen og kjøre "vanlig" windows desktop med evt. progammer kjørende på den andre? <-Fant ut svaret selv, brukte lapen og dens ekstra VGA utgang... må si det var ufattelig gøy med to skjermer, ble forlesket i det, kjøper nok to 17 LCD ja! Endret 26. januar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 2 skjermer? hva med 3? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 2 skjermer? hva med 3? Hva med at han oppga max pris 8000,-? forslget ditt kostet nesten nesten firedoblet! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 hehe, ja jeg har sett de på geekstuff, det var der jeg fikk inspirasjonen bra... Etter at jeg prøvde å koble laptopen min opp mot min vanlige skjerm er jeg hekta. Dual skjerm er ihvertfall tingen for meg, selv om det kanskje ikke passer for alle! Tviler på at jeg kommer til å bruke den stasjonære før jeg får de nye skjermene ;-) Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 2 skjermer? hva med 3? Hva med at han oppga max pris 8000,-? forslget ditt kostet nesten nesten firedoblet! det er håpet som driver oss videre vettu... *sukk* Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hvis du ønsker å gå for dual bør du heve max prisen din med litt mer dinero kompis. Du får ikke to 17" lcd til den prisen der... Prisen for 2 x 17" er tett oppunder 10 000. Hvis du har krav til kvalitet da, og det regner jeg med at du har Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Hørte noe snakk om at du (o store LCD guru oivind_dahle) skulle ha en slik fantastisk test snart :-) Der skulle du visst teste en viss Acer 1711, som jeg tenkte jeg skulle kjøpe. E kamerat kjøpte nemlig den og var veldig fornøyd (ligger på rundt 3800-3900), var en rask tur innom han og den så ganske så bra ut... Du har vel ikke tilfeldigvis lyst til å røpe litt av testen? En slags sneakpreview ;-) Evt. hva gjør den og evt andre til en dårlig skjerm? Endret 26. januar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 jeg kan røpe at du ikke kjøper acer 1711 når du har lest testen Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 hehe, ok det hørtes "lovende" ut... søren... Og jeg som var så glad og fornøyd, så blir mine drømmer knust neida Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Personlig ville jeg nok ha kjøpt 2 Hyundai Q17S! Det er så utrolig artig med 2 skjermer! Jeg vil tro det blir enda bedre med 2 LCD skjermer! Dårlig anbefaling spør du meg. Q17s konverterer analoge signaler på en helt grusom måte så bildekvaliteten er utrolig dårlig når den får analogt signal. Skal man kjøre dual LCD på skjermkort uten dual DVI så bør man kjøpe en skjerm som takler analoge signaler bra. Det blir surt å kjøre to 17" når den ene har super bildekvalitet og den andre er middelmådig siden den må kjøres analogt. Hold deg til en skjerm du. Skal du ha 19" så ta samsung 193t. Har ikke sett noen andre jeg egentlig vil anbefale veldig. Tja, jeg har to stk Eizo L557 på et radeon9700 kort. En digital og en analog. Er ikke så veldig stor forskjell på bildekvaliteten, vil anta at mange folk ikke vil klare å si hvilken som blir kjørt analogt og hvilken som får digitalt signal engang. Men joda det er litt plagsomt at de ikke er helt like så jeg kommer nok til å sette inn et PCI kort i tillegg snart. Bør vel kanskje nevnes at L557 på analog har et bedre bilde enn 193T med digitalt signal. Det var hvertfall mitt inntrykk de dagene jeg eide en 193T (og en L557). Hei! skal kjøpe ny skjerm, enten en samsung syncmaster 193T eller kanskje to 17"... Hva blir best? Fordeler mot ulemper Jeg har jo valgt 2 stk 17" og det å ha dual oppsett er diggbart. Du får tross alt dobbelt så stort skrivebord med 2x17" mot 1x19". Er kun to fordeler med 19" egentlig. Det ene er at endel vil mene at skrift osv blir for smått på 17". Sitter du og myser / lener deg inn til skjermen så er det jo ikke spesielt bra. Dette tror jeg neppe folk med normalt godt syn vil ha problemer med. Det andre er jo at det er mer artig og se film og spille på en 19" framfor 17" rett og slett fordi ting blir større. Å se film over to skjermer er ikke spesielt artig synes jeg. Rammene er plagsomt iveien selv om mine skjermer har en smal ramme. 17" = skarpere bilde og like stor arbeidsflate som 19" dual 17" = dobbelt så bra Endret 26. januar 2004 av Anders Leipsland Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 jeg kan røpe at du ikke kjøper acer 1711 når du har lest testen tester du noen skjermer fra acer i xx21-klassen? jeg har kjøpt meg en al2021, og det hadde vært kjekt å vite hvordan den er... i forhold til andre liksom... (jeg vet den har rompe TN+film panel så jeg er litt mistenksom..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå