OKHaz Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Skal kjøpe nytt skjermkort nå og det må bli et radeon pro 9800 128MB Noen som har erfaringer om hva som er best av Powercolor og Sapphire? Lenke til kommentar
Mr.Nut Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Vil du ha et kort av god kvaltitet? Hvis ja, gå for Sapphire. Vil du ha et kort av brukbar kvalitet, men med fare for at vifta faller av? Hvis ja, gå for PowerColor. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 har hatt sapphire 9800 pro og det er et kjempekort Angret på at jeg selte det og kjøpte meg et hercules 9800pro Lenke til kommentar
OKHaz Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Så en test der powercolor kom veldig bra ut i test (uten overclokking) http://www.nordichardware.com/reviews/grap.../index.php?ez=8 Testen er jo noe gammel, noen som har sett nyere tester? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 sapphire for kvalitet Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 sapphire er ikke stort dyrere men jeg har hørt at det skal være litt bedre så jeg hadde kjøpt sapphire. Lenke til kommentar
OKHaz Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Da satser vi på Sapphire, 300 kroner ekstra er jo ikke mye uansett. Virker som om folk stort sett bare har positive erfaringer med merket også. Takk takk Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Da satser vi på Sapphire, 300 kroner ekstra er jo ikke mye uansett. Virker som om folk stort sett bare har positive erfaringer med merket også. Takk takk Eller kjøpe powerColor som er samme vga bortsett fra viften og sette på en "VGA Silencer" Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Ja nettopp, bruk heller de 300 ekstra på en VGA silencer. Da skal du få se på overklokking da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Da satser vi på Sapphire, 300 kroner ekstra er jo ikke mye uansett. Virker som om folk stort sett bare har positive erfaringer med merket også. Takk takk for de 300kronene så kan du få vga silencer som gjør at powercolor kjøles bedre enn sapphire, den eneste kvalitetsforskjellen mellom de 2 er vifta, og for 300kr så kan du kjøpe en kjøleløsning til pc kortet som overgår sapphire sin løsning uten problemer. powercolor +vga silencer Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Enda ingen som har fått med seg at powercolor har oppgradert viften og fungerer akkurat like bra som sapphire nå? Faktisk så har jeg hørt om flest bra overklokking resultater fra powercolor fronten. -hilsen sapphire 9700 eier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Enda ingen som har fått med seg at powercolor har oppgradert viften og fungerer akkurat like bra som sapphire nå? Faktisk så har jeg hørt om flest bra overklokking resultater fra powercolor fronten. -hilsen sapphire 9700 eier. overklokkingsegenskapene til pc virker å være svært så bra, jeg lå på 425-370 med standard vifta. Lenke til kommentar
OKHaz Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Hehe, hvis powercolor er like greit kjøper jeg det. Så får man heller slenge på ny kjøler i stedet. Det hørtes ut som en flott plan Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 PowerColor-kortet er raskere enn Sapphire i ny versjon, da det er klokket raskere. PowerColor: 400/760 Sapphire: 380/680 - Dersom du skal overklokke, kan Sapphire-kortet klokkes noe høyere enn PowerColor, men som noen nevnte over, dersom du bruker mellomlegget på en skikkelig VGA-vifte (og gjerne ribber til minnet), kommer du nok lengst med PowerColor Om du ikke skal overklokke, ville jeg valgt PowerColor uansett. Har selv et PowerColor 9800PRO, og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hvordan vet dere at Powercolor har kommet med ny versjon med bedre vifte osv.? Skal straks bestille ny PC selv, tenkte sapphire men om powercolor er like bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå