Gå til innhold

Er det verdt å betale 600 kr mer for å få plextor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ehh, brenner mange typer cder, trukke det akuratt, han på komplett sa at jeg skulle kjøpe "disse dvd-r" cdene fordi dem var gode, da jeg kom hjem, så funka ingen av dem :cool: Uff trur ejg har kasta esken til brennern... kunne tenke meg å få kontakt med plextor og så få en ny en.

 

de dvd-r cdene var SONY DVD-R cder

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Plextor er best! Enkelt og greit... Men kvalitet kostar... :yes:

Vel vel.. her er mine erfaringer:

 

* Plextor SCSI 2x funket ok, men tar ikke RW, har treg CD-skuffe og døde etter 2 år

* Plextor SCSI 4x funket ok, men tar ikke RW, har treg CD-skuffe og ble dårlig til å lese oppripete CD'er etter 1 år

* Plextor SCSI 4x (en ny en) funket fett, men har treg CD-skuffe

* Sony 4x Funket ok i 1 år, men ville ikke brenne på 4x etter det.

* Plextor 12x Funket fett, bortsett fra treg CD-skuffe

* LiteOn 12x funket fett, men hadde litt slingrete CD-skuffe

* Plextor 24x funket fett, men har fortsatt treg CD-skuffe

* Asus 24x funket fett

* Asus 32x funket fett

* Plextor 40x funket fett, men har fortsatt treg CD-skuffe

* LiteOn 40x funket fett, flashet til 48x funket også fett

* Sony 48x funker fett

* Samsung 52x funker fett

 

Kvaltietsmessig synes jeg ikke plextor utmerker seg spesiellt. Forklar om det er noen bestemte egenskaper du liker bra og slutt med sånne lite gjennomtenkte "*** rules"-kommentarer.

Lenke til kommentar

alltid vært glad i sony brennere jeg. god erfaring

 

først: 8x SONY brenner 4 år gammal, den ruller og går enda (skuffen er litt sånn ristete når den skal ut)

 

andre: LG 12X den funker fint..

 

den jeg har nå sony combo 48X alt er bra med den

 

og en plextor 708 A : skuffen er treig ja, den klarer ikke å brenne DVD

Lenke til kommentar
CD-brenner? Ville nok heller kjøpt DVD-brennar no :cool:

hvorfor det? dvd-brennere er jo på baby-stadiet i dag slik jeg ser det, altfor mye humbug med feilbrenning, media, formatkrig osv (brukerfeil er bare en del av denne "pakka")

 

eks. min bror har den seneste plextor dvd-brenner og hadde brent ut sin første dvd, hiver den inn i sin bærbare (toshiba) med cdrw/dvd kombo-drev, ajaj, den vil ikke lese platen (krever - format plater?).

 

latterlig

Lenke til kommentar
CD-brenner? Ville nok heller kjøpt DVD-brennar no  :cool:

hvorfor det? dvd-brennere er jo på baby-stadiet i dag slik jeg ser det, altfor mye humbug med feilbrenning, media, formatkrig osv (brukerfeil er bare en del av denne "pakka")

 

eks. min bror har den seneste plextor dvd-brenner og hadde brent ut sin første dvd, hiver den inn i sin bærbare (toshiba) med cdrw/dvd kombo-drev, ajaj, den vil ikke lese platen (krever - format plater?).

 

latterlig

Bra plater funker alltid (ihvertfall på de stedene jeg har prøvd), dvd+ er i ferd med å vinne, de er billigere per mb, og like kjappe/kjappere enn cd-brennere, langt fra babystadiet slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Bra plater funker alltid (ihvertfall på de stedene jeg har prøvd)

jeg har ikke formulert meg godt nok. Han brente ut en dvd +r skive, som han ikke får brukt i sin bærbare data fordi dvd-drevet ikke støtter dvd +r.

 

Dessuten har både jeg og han brukt kun de beste platene siste året (cdr og nå dvd+r)

 

Plextor, made in japan, Taiyo Yuden Company

Lenke til kommentar
Bra plater funker alltid (ihvertfall på de stedene jeg har prøvd)

jeg har ikke formulert meg godt nok. Han brente ut en dvd +r skive, som han ikke får brukt i sin bærbare data fordi dvd-drevet ikke støtter dvd +r.

 

Dessuten har både jeg og han brukt kun de beste platene siste året (cdr og nå dvd+r)

 

Plextor, made in japan, Taiyo Yuden Company

Da er det ærlig talt spilleren hans som suger, finnes sikkert cd-spillere som ikke leser cd-r også, men data-dvd-spillere som ikke leser dvd+r er jo litt "skandale"

 

AtW

Lenke til kommentar
Etter min mening: Definitivt NEI.

 

Ikke noe vondt ment om plextor, men LG og de andre billig-brennerene er faktisk ikke gå gale som prisforskjellen kanskje skulle antyde. Alle barnesykdommene som var for 4-6 år siden er luket bort for lengst også på de billige modellene.

Ikkje aopen dei sucks kjenner 3 stk som har fått dei fucka! :roll:

Har ingen problemer med aopen, det at du kjenner 3 stk som har ødelagt aopen brennerene sine, blir nesten som å si:

 

Opel suger, for jeg kjenner 3 stk som har kræsja de.

Opel suger jo uansett!! :laugh::thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde først en AOpen 40x/12x/48x brenner den tok kvelden etter 4 måneder. Bytta den inn, fikk en AOpen 52x/24x/48x brenner tilbake, den funker enda (etter 8 måneder). Men jeg bruker den ikke noe særlig akkurat nå. Den står i en av maskinene og funker som CD-ROM. (Selv om det høres ut som at maskina skal ta av når jeg leser CD'er med den).

 

Jeg har (selv om jeg ikke bruker den lengre) , en Plextor 4x SCSI brenner som er 6 år gammel nå, den funka sist jeg prøvde den. (tidligere i høst)

Lenke til kommentar
Han brente ut en dvd +r skive, som han ikke får brukt i sin bærbare data fordi dvd-drevet ikke støtter dvd +r.

Du har misforstått fullstendig. Er det Plextor brenneren sin feil, at DVD drevet på din bærbare ikke takler DVD+R? Så brenn DVD-R da. Er det virkelig så vanskelig å forstå? Den Plextor brenneren du snakker om brenner begge formater. Og det vet jeg, for jeg har den selv og har brent både -r og +r med den... og begge formater funker etterpå i min stasjonære DVD spiller.

 

Så hva er latterlig nå? Ikke Plextor brenneren ihvertfall.

 

Andre grunner for å velge Plextor

 

*God kompatibilitet med forskjellige typer plater. Enda ikke prøvd en plate som ikke fungerer.

 

*Krever ikke firmware upgrade som noen andre krever for å takle flere forskjellige plater

 

*Synes skuffen er mer enn rask nok for meg. I tillegg gir den meg en følelse av kvalitet... tilnærmet lydløs (nesten lydløs summing når den åpnes/lukkes) og demper farten like før den er ferdig med å åpne og like før den er helt lukket.

 

*Rask til å brenne. Var først ute med 8X

 

*Solid. Har hatt flere Plextor brennere, og ingen problemer med de.

 

*Pen å se på... penere enn billigere brennere.

 

*Lager lite lyd, selv på høyeste hastighet

 

*On site-warranty i 2 år (tror jeg det var).

Lenke til kommentar

Trur det eneste virkelige negative med Plextor er prisen.

 

Postive ting er:

- Mindre støy.

- Mindre vibrasjoner.

- Stabilitet.

- Holdbarhet.

 

Det er jo helt opp til den enkelte om man vil kjøpe en brenner til 400 eller en til 1000 kroner.

 

Jeg kjører selv en Plextor 40x CD-brenner og en 54x CD-Rom.

Brenneren konka etter 14 mnd'er, og jeg fikk innen kort tid en ny brenner fra Plextor.

 

Vil tru at de fleste merker er OK. Alle produsenter har en viss feilprosent.

Noen har litt høyere enn andre, og prisen gjenspeiler som regel det. (Men ikke alltid).

 

Kan nevne at fra min tid i elektrobransjen, så plukket man opp følgende om f.eks bærbare CD/radio/kassett spillere.

 

Philips begynte å lage sine i Kina. Men pga av at alle produktene blir testet før de sendes ut, er feilprosenten av det som selges veldig lav.

 

United eller andre billigmerker, sender gjerne ut produkter og tar kun stikkprøver, hvis de i det hele tatt tester i det hele tatt.

Det sparer de penger på, og det betyr lavere pris ut til kundene.

Men feilprosenten er betraktelig høyere.

Lenke til kommentar
Du har misforstått fullstendig.

jorden kaller :shrug:

møter du deg selv i døren dersom du leser innlegget mitt en gang til?

jeg snakker om dvd-brennere og standard-salaten generelt

Ok, misforsto deg litt. Trodde du kritiserte Plextor brenneren. Men hvis han ikke klarer å lese dvd+r, så kan han bare brenne dvd-r. Klart dette er ett minus, men etterhvert vil alle brennere kunne brenne begge formater, og det blir også mer og mer vanlig at begge formater støttes av dvd-rom spillere og stasjonære spillere. Så jeg tror, at samme hva man har i dag, så vil det støttes aav andre produkter om kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...